ure og elforbrug
Fra : Erling Hansen

Dato : 09-07-06 09:41

Hej. Jeg er bange for at dette er en forkert gruppe, men da jeg ikke kan
finde en specifik, vover jeg alligevel et øje.
Sagen er at jeg har et blødt punkt hvad angår armbåndsure. Resultatet
er, at jeg har en 15-17 stykker, som ligger og lystigt tikker og bruger
batteri, mens jeg faktisk kun behøver dét, jeg i øjeblikket bærer på
armen. Er der en nem løsning på at spare strøm?
Mvh
Erling

Fra : Sybil

Dato : 09-07-06 10:57

"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> batteri, mens jeg faktisk kun behøver dét, jeg i øjeblikket bærer på
> armen. Er der en nem løsning på at spare strøm?

Nogle ure kan man stoppe ved at trække ud i kronen.
(mener den hedder kronen, den man stiller tiden med)

Majken

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-06 14:44

> [...]
> batteri, mens jeg faktisk kun behøver dét, jeg i øjeblikket bærer på
> armen. Er der en nem løsning på at spare strøm?

At tage batterierne ud er vel et forslag der ligger liiiige til
højrebenet....

--
Michael
Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej

Fra : Erling Hansen

Dato : 09-07-06 15:11

Trekroner <xx> wrote:

> "Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse
>

> At tage batterierne ud er vel et forslag der ligger liiiige til
> højrebenet....

Tak for råd. Prøver lige den med kronen først. Der må være en halv snes
forskellige måder at få bagsiden af et ur på.
Mvh
Erling

Fra : Jubii

Dato : 09-07-06 20:45

On Sun, 9 Jul 2006 16:10:37 +0200, email@domain.com (Erling Hansen) wrote:
in dk.fritid

>Tak for råd. Prøver lige den med kronen først. Der må være en halv snes
>forskellige måder at få bagsiden af et ur på.
>Mvh
>Erling

En urmager vil nok hjælpe? Lige siden de kom batteri i armbåndsure har man haft
behov af et specielværktøj for at tage det ud/skifte det.

Fra : Eliasen

Dato : 09-07-06 21:03

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> wrote in message

> En urmager vil nok hjælpe? Lige siden de kom batteri i armbåndsure har
> man haft
> behov af et specielværktøj for at tage det ud/skifte det.

Hvis specialværktøj er det samme som en lommekniv, så ja. Jeg skifter
selv batteri på de armbåndsure vi har i husstanden og det er alle typer
og kvaliteter.

--
Eliasen

Fra : Erling Hansen

Dato : 09-07-06 21:30

> [...]

armbåndsure har man haft
> behov af et specielværktøj for at tage det ud/skifte det.
Jo, da, det vil han vel nok, men så går 'lissom' det sjove lidt fløjten,
hvis jeg skal af med en 50'er hver gang jeg vil skifte mellem mine ure.
Nu har jeg foreløbig trukket nødbremsen (kronen) på 8 af urene, så ser
vi om mine batteriudskiftninger daler.
Mvh
Erling

Fra : Kert Rats

Dato : 29-07-06 17:32

> [...]
> hvis jeg skal af med en 50'er hver gang jeg vil skifte mellem mine ure.
> Nu har jeg foreløbig trukket nødbremsen (kronen) på 8 af urene, så ser

Overvej at anskaffe et godt mekanisk ur. Så er du ude om problemet med
batterier!
De mekaniske ure er måske ikke så præcise, men mekanik har en anden og
større charme end de elektroniske quartz-ure - og radiostyrede ure.

Se evt. på www.vintageure.dk - her kan du læse masser om mekaniske ure, og
der er en afdeling for køb og salg.

Venligst

Kert Rats