Information i EfS om skydeøvelser.
Fra : Harding E. Larsen

Dato : 07-07-06 14:02

I Efterretninger for Søfarende er Farvandsvæsenet nu begyndt at
oplyse
om skydeøvelser fra civile skydebaner.
Indtil nu kun for skydeområdet W og SW for Ebeltoft.
Se EfS nr 509 og EfS 597.
Det kræver dog at skydebanernes ledelse/ejere indberetter det til
Farvandsvæsenet.

Dette er begyndelsen på en glædelig udvikling, at vi der færdes på
vandet bliver bekendt med hvornår og hvor der skydes, således at vi
kan træffe vores forholdsregler og sejle uden om.
Indberettes der ikke, er det de skydende der omgående skal indstille
skydningen ved fremmed indtrænge i fareområdet.
Det kræver udkik med den fornødne uddannelse og ansvarlighed samt
sporbart godkendt måleudstyr.

Placeringen af skydebaner med fareområde over vand kan ses med
forklarende tekst og indexsering på DLSK 2006.

Med venlig hilsen
Harding E. Larsen

Fra : mlt

Dato : 09-07-06 10:28

"Harding E. Larsen (slet FKA4E)" <harding@FKA4Elarsen.tdcadsl.dk> wrote in
message news:11522775580.200728249551091@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> sporbart godkendt måleudstyr.
>
> Placeringen af skydebaner med fareområde over vand kan ses med
> forklarende tekst og indexsering på DLSK 2006.

Tak for oplysningen!
Så har din sag alligevel haft en god virkning rent politisk.

Er der copyright på de oplysninger som er lagt i DLSK06 eller kunne man
tænke sig at nogen ville uddybe hvad indholdet er uden at alle lystfiskere
skal ud og købe programmet?

Med venlig hilsen
Michael L.T.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 02-08-06 16:09

Hej Michael,

Undskyld det sene besvarelsestidspunkt, jeg skulle lige hjem fra
sejlersommerferie. Jeg skrev oplysningen lige inden jeg tog
afsted, jeg syntes at bekendtgørelsens indhold havde betydning
for os alle som færdes på havet.

Rettighederne omkring DLSK er:
Kort & Matrikelstyrelsen, Farvandsvæsenet, Søfartsstyrelsen,
Søsportens Sikkerhedsråd, Dansk Sejlunion og Danmarks
Meterologiske Institut har rettighederne til egne data,
informationer og programmel på det levende Søkort.
Reproduktion i analog eller digital form, udover til eget
personligt brug, er ikke tilladt uden forudgående skriftlig
tilladelse fra de respektive ejere af ophavsretten. Hvis du
ønsker nærmere oplysninger om dette, der du velkommen til at
kontakte Dansk Sejlunion Steen Wintlev.
Som forfatter af temaet og ansvarlig for sammenfatningen af
oplysningerne fra offentlige og private kilder giver jeg gerne
mit samtykke; men spørg lige udgiveren DS af DLSK.
Alternativt kan du hente oplysningerne på min hjemmeside om
emnet:http://groups.msn.com/b31klubben se under billeder her
ligger kortskitserne med den samme tekst som i DLSK.
Herfra kan du foretage oplysninger til lystfiskerne, evt. gennem
et landsblad om det findes.

De bedste hilsner

Harding