Akvarielim til Plexiglas?
Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 22:44

Hej!
Nogen der ved hvilken lim jeg kan bruge til plexiglas i et saltvandsakvarie
uden at det afgiver giftigestoffer med stadig er vadntæt? Hvor hvor kan jeg
købe sådan noget ....?

Alm. akvarie silicone dur ikke til plexiglas.....

Og de eneste epoxy lim eller kontakt lims typer jeg kan finde må ikke bruges
til drikkevand (går ud fra at det så heller ikke er godt at komme i
akvariet)

Håber nogen har et navn og et link

M&G

Fra : Carsten Gall

Dato : 07-07-06 00:25

"M&G" <MichaelATodc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og de eneste epoxy lim eller kontakt lims typer jeg kan finde må ikke
> bruges til drikkevand (går ud fra at det så heller ikke er godt at komme i

Der findes noget som hedder Acrifix, mener jeg.
Hvor du kan få det ved jeg ikke, men prøv at søge på google

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-06 20:49

hmm, kan jeg ikke bare bruge tagrendelim?

M&G

Fra : Carsten Gall

Dato : 08-07-06 08:09

> hmm, kan jeg ikke bare bruge tagrendelim?

Nej, tagrende lim er til PVC og ikke arcryl.

Carsten

Fra : Per W.

Dato : 08-07-06 14:18

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i melding

> "M&G" <MichaelATodc.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Nej, tagrende lim er til PVC og ikke arcryl.

Men man får jo pleksiglass lim som "smelter" sammen glassene.

/Per W.

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 08-07-06 22:52

Mener at have set en guide til plexi glas lim, kan ikke huske om det var
i forbindelse med akvarie så i må ikke hænge mig op på om det er giftigt
eller ej.

Men man tager en masse plexi glas stumper og overhælder dem med hvad jeg
mener er acetone.. ret mig hvis jeg er forkert på den, lader det stå
tildækket er par dage og det skulle så opløse plexiglasen og danne en
fin lim.