skydehovede til G:LOOMIS Roaring river Sti~
Fra : Kim Marstrand

Dato : 06-07-06 18:44

Jeg er den lykkelige ejer af en tohåndsfluestang. En G. LOOMIS ROARING RIVER
Stinger GLX 12,6 # 8/9 Shoating Taper. Nu er spørgsmålet hvad skydehoveder
til en sådan stang skal veje og hvor lange de skal være . Det skal være de
gænse Floating,intermitiate og synke 1/2.Håber der er nogen som kan hjælpe.
På forhånd tak.
Kim.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 10-07-06 10:59

Kim Marstrand skrev:

> [...]
> ROARING RIVER Stinger GLX 12,6 # 8/9 Shoating Taper. Nu er
> spørgsmålet hvad skydehoveder til en sådan stang skal veje og hvor

Jeg tror at skydehoveder er noget meget individuelt.
Den rigtige kastevægt til din stang er, iht AFTM std. 13-14 gram.
Hvor langt skydehovedet skal være, afhænger af, hvad du skal
med det. Til overhåndskast vil 10 meter være tilstrækkeligt, mens
jeg til speykast foretrækker noget længere.
På min egen 14' #10 skal jeg have omkring 20 meter line
ude for at få et ordentligt træk.

Peter Schrøder

Fra : Jes og Janet

Dato : 23-07-06 13:02

Fed stang, har selv en 14 fod. Du skal have et skydehoved på ca. 11 meter og
med en vægt på ca 26-28 gram. Vision Ace eller Guideline Powertaper fungerer
godt på stangen. Jeg kører selv med samme længde og vægt uanset om det er
flydende, intermidiate eller synke 1/2. Først ved synke 3/4 vil jeg overveje
at gå en meter ned i skydehoved

Jes

Fra : Jes og Janet

Dato : 23-07-06 13:06

Glemte at skrive at du også skal køre med et relativt langt forfang,
specielt på flydende og intermediate. Jeg kører selv med mellem 1½ og 2
stanglængder nylon på flydende og lidt under 1½ på de langsomt synkende.Ved
synke 1/2 vil i de fleste tilfælde også bruge en polyleader inden spidsen af
nylon