Ram scanning
Fra : Jens Willadsen

Dato : 06-07-06 11:01

Hej

jeg har en server hvor der ved afvikling af et program kommer en meddelelse
om at memory could not be "read".
Jeg har prøvet diverse nyinstallationer af programmet og alt andet jeg kan
hitte på, men så tænkte jeg om der kunne være en fejl på serveren ram.

Findes der ikke nogen freeware programmer som går ind og tester din ram?
Mener at have set nogen men kan ikke huske hvor, så hvis en af jeg kan så
sig endelig til.

MVH Jens W

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-07-06 11:51

"Jens Willadsen" <jensw-fjern dette-@ktds.dk> wrote in message
> [...]
> Mener at have set nogen men kan ikke huske hvor, så hvis en af jeg kan så

Hent ultimatebootcd (gæt selv adressen.).
Der ligger blandt andet memtest86 - det plejer jeg at bruge til det.
Eller hvis det er noget mærkevareserver findes der sikkert noget smartstart
el.andet med memtest funktion.

--

/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : Jens Willadsen

Dato : 06-07-06 12:08

> [...]
> Der ligger blandt andet memtest86 - det plejer jeg at bruge til det.
> Eller hvis det er noget mærkevareserver findes der sikkert noget

Det var lige memtest86 programmet jeg ledte efter, jeg takker

MVH JensW

Fra : Claus Albæk

Dato : 06-07-06 12:38

Jens Willadsen wrote:

> Det var lige memtest86 programmet jeg ledte efter, jeg takker
>
> MVH JensW

hent evt memtest86+ den kommer i en mere stabil strøm end org.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-07-06 13:49

On Thu, 6 Jul 2006 12:01:00 +0200, "Jens Willadsen" <jensw-fjern
dette-@ktds.dk> wrote:

> jeg har en server hvor der ved afvikling af et program kommer en
> meddelelse om at memory could not be "read".

Jeg har også set det nogle gange, og hver gang har der været tale om
en fejl i programmet, ikke hardwaren.

-A

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 06-07-06 17:43

> [...]

>Jeg har prøvet diverse nyinstallationer af programmet og alt andet jeg kan
>hitte på, men så tænkte jeg om der kunne være en fejl på serveren ram.

Det er en meget normal fejl når programmer afslutter uventet. Fysiske
RAM fejl vil ikke isoleret ramme et enkelt program og det vil oftest
manifesterer som systemnedbrud.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 22:27

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote in message
> [...]

Næppe - mit gæt er at dit program forsøger at bruge en fil (formentlig en
dll) som ikke er samme version som forventet. Blot mit gæt.

mvh
///M

Fra : Jens Willadsen

Dato : 13-07-06 13:11

> Næppe - mit gæt er at dit program forsøger at bruge en fil (formentlig en
> dll) som ikke er samme version som forventet. Blot mit gæt.

Problemmet var en dårlig installation af ICA32 klienten, det sjove var bare
at problemmet kom kun når en person prøvede at logge ind via sin pc, hvis en
anden loggede ind via hendes pc var der ingen probs. Det var lidt underligt,
hvad der er mere underligt var at efter de havde flushet browser cachen
kunne ingen af dem længere.