Penselfjer på Sneppe
Fra : Bent Andersen

Dato : 03-07-06 09:46

Hej gruppe,

Jeg var så heldig at få min første sneppe sidste år. Jeg har gemt vingerne
får at få penselfjerene - men kan simpelthen ikke finde dem.

Er der ikke en bamhjertig sjæl der kan være behjælpelig med en tegning,
eller detalieret beskrivelse af hvor den fjer gemmer sig - der er i
hundredevis af fjer på en sådan vinge

Bent

Fra : Torben Farum

Dato : 03-07-06 11:56

Det bedte jeg lige kunne finde:
http://www.normark.dk/Jagtartikler/SenSneppesaeson.pdf

Du skal finde den ved ledet, som du kan se på billedet på side 2.

Torben Farum
9300 Sæby

Fra : Claus Johannsen

Dato : 03-07-06 15:07

Penselfjeren sidder i albueleddet. Kør med tommel og pegefinger imod
fjerenes retning, så fjerene bredes ud, så kommer det helt af sig selv. Jeg
går ud fra du har set hvordan den ser ud. Det er den største fjer der sidder
lige i albueleddet. Husk en i hver side.
Mvh. Claus.

Fra : Jan

Dato : 04-07-06 12:43

Tillykke med sneppen, jeg har gået på jagt i 30 år og har stadig min
tilgode.
Jan

Fra : Claus Johannsen

Dato : 05-07-06 16:22

Har du fundet hvor de sidder penselfjerene!!

Mvh. Claus

Fra : Bent Andersen

Dato : 05-07-06 21:00

Næ - jeg har fjer over hele kontoret
- Nej jeg har selvfølgelig ikke hevet alle fjerene af - men den er svær at
finde, sikkert også fordi vingen er meget tør

Er det en af dækfjerene?

Bent

Fra : Claus Johannsen

Dato : 05-07-06 22:37

Nej det er ikke en af dækfjerene, men den lille fjer 2cm. lang der sidder i
albueleddet. Der er en del små fjer der, når du har bredt dem ud, kan du
ikke tage fejl. Den har fason som en fin lille pensel, med lige meget fjer
på begge sider af fanen.Går det helt i ged for dig, så spørg en af dine
jagtkammerater, om ikke de kan hjælpe dig.
Jeg går ud fra at du har kysset den bagi ved vildtparaden, så det kan ikke
holde dem tilbage fra at hjælpe dig.
Mvh. Claus.