Hjælp
Fra : Allan Skovbølling

Dato : 28-06-06 11:51

Hej i gruppen

Jeg har et problem med min 1 årige labrador tæve. Det drejer sig om
aportering. Når jeg smider en dummy, løber hunden ud op samler den op, men
den kommer desværre ikke hjem med den. Hunden smider sig 10 meter fra mig,
hvad gør jeg for, at få hunden til at komme hjem med dummy'en????

Håber at nogen her, skulle have erfaringer med dette problem.

Med venlig hilsen

Allan

Fra : Clas Lau

Dato : 28-06-06 18:09

-Hunden smider sig 10 meter fra mig, hvad gør jeg for, at få hunden til at
komme hjem med dummy'en????

Det lyder som om at hunden er blevet usikker på dig som fører og den
forsøger at dæmpe dig. Alternativt vil den bare ikke hjem, da den jo ved at
det er meget sjovere selv at have dummien end at dele med far.

Jeg vil klart forslå at få noget hjælp med hunden - det er noget lettere at
instruere når man står ved siden af hund og fører.

Jeg vil dog tro at dit problem kan løses ret hurtigt. Bor du i Nordjylland
(eller gider at køre dertil) skal jeg gerne bruge et par timer med dig og
din hund.

Mvh

-Clas-
Instruktør i DRK.

Fra : Jan Hovard

Dato : 28-07-06 13:19

Jeg har haft held med, at gå baglæns når hunden gør antydning til at
smid den, samtidig med at opildne den til komme hen til dig. Når den så
komme, skal den roses meget.

---JanH