newbee i flash hjælp
Fra : Kim Dane

Dato : 27-06-06 06:40

hejsa jeg sidder og roder lidt med trendy flash men har fået et problem
hvergang jeg skriver de danske tegn så som æ ø å så ændre den det til tegn
istedet er der en der kan hjælpe mig med en løsning

Fra : Skovge

Dato : 28-06-06 08:12

"Kim Dane" <kim.dane@countrydanes.dk> skrev i en meddelelse
> hejsa jeg sidder og roder lidt med trendy flash men har fået et problem
> hvergang jeg skriver de danske tegn så som æ ø å så ændre den det til tegn
> istedet er der en der kan hjælpe mig med en løsning

Og du bruger self en font der indeholder det danske tegnsæt, og ikke en
eller anden "smart" udenlandsk en af slagsen???

Prøv at skifte til ex.vis arial og se om ikke problemet forsvinder.

Fra : ReBorn Dude

Dato : 06-07-06 00:43

Programmet understøtter ikke dansk tastatur sæt.
Jeg har skrevet til dem for 1 år siden og deres svar var, "det kommer
snart..:" men jeg har ikke set det virke med DK tastatur sæt...

Mvh
Rene

Fra : vangobbel@gmail.com

Dato : 10-07-06 12:36

Kim Dane wrote:
> hejsa jeg sidder og roder lidt med trendy flash men har fået et problem
> hvergang jeg skriver de danske tegn så som æ ø å så ændre den det til tegn
> istedet er der en der kan hjælpe mig med en løsning

Hej Kim

Hvis din font type indeholder æ.ø, og å så gælder det i flashen at
du lige skal embedde dem. Så marker dit tekst felt og tryk på embed i
properties. Her kan du vælge imellem forskellige charactorsets men du
kan også vælge at skrive ÆØÅæøå i input feltet. Så vil den
skrive de rigtige tegn for dig. (ÆØÅæøå er for at den godtager
både små og store)

Håber du forstår, ellers skriv så skal jeg give et mere udførligt
svar :)

PS: Hvis du bruger andet end system fonte så skal du altid embedde dem
så andre ser din flash med den rigtige font. Dette gør dog at
størrelsen på din flash øges.

Så vælg de charactorsets der dækker dit behov.

Fra : Alex Z

Dato : 31-07-06 12:31

Hej Kim.

Jeg tror dit problem kan afhjælpes med en
System.useCodepage = true;

I første frame.
Hvis det ikke hjælper skal du embede dine special tegn (Basic latin).
--
Venlig hilsen Alex.
Flash | Elementer | webdesign