golden spec.
Fra : Søndergaard

Dato : 18-06-06 12:13

Har fået et problem med min golden spec. han... Den er begyndt at jagte
hunnerne ret vildt - og skade dem.

Nogle der har nogle råd til hvad man kan gøre ved det?

Søndergaard

Fra : Søndergaard

Dato : 18-06-06 13:14

Søndergaard skrev:
> Har fået et problem med min golden spec. han... Den er begyndt at jagte
> hunnerne ret vildt - og skade dem.
>
> Nogle der har nogle råd til hvad man kan gøre ved det?

overvejer at sætte den lidt i karantæne i et andet akvarie - så hunner
får en periode med fred, er det en go ide?

- eller omvendt, altså sætte hunnerne i et andet akvarie, så de for fred
på den måde...

Søndergaard

Fra : Søndergaard

Dato : 19-06-06 20:26

Søndergaard skrev:

> [...]
> får en periode med fred, er det en go ide?
>
> - eller omvendt, altså sætte hunnerne i et andet akvarie, så de for fred

nu har jeg selv fundet ud af det.. en lidt aggressiv adfær er
åbenbart normalt for Labidochromis caeruleus.
Den ene hun er åbenbart ik så meget med på hannens leg, da den lige har
haft unger. Den er også blevet lidt ”udhungret” og træt, efter fasten.
Så den giver jeg lidt tid alene, i et andet akvarie, så den kan blive
fedet lidt op igen, og slippe for hannens evige jagt ;)

Søndergaard