Kan man købe nyt net til sit gamle fangstn~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-06-06 12:42

Hej gruppe,

Jeg er for tiden ved at genoplive en gammel hobby fra drengetiden...
Forleden fandt jeg mit gamle ABU sammenklappelige fangstnet frem (vel nok 30
år gammelt), og nettet som var lavet af noget bomuldsagtigt noget, var
fuldstændigt rådnet op, mens selve rammen og skaftet er som nyt.
Af nostalgiske årsager ville jeg meget gerne gøre brug af mit gamle net, så
mit spørgsmål er derfor:
Køber man sig et nyt fangstnet og smider det gamle ud, eller kan man gå i en
grejbutik og købe et løst net ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 16-06-06 13:21

Andreas M. Hansen skrev:
> [...]
> gerne gøre brug af mit gamle net, så mit spørgsmål er derfor:
> Køber man sig et nyt fangstnet og smider det gamle ud, eller kan man

Det kan man godt.
De fleste større butikker har net i "tube-form".
Enkelte har også erstatningsnet til de
sammenklappelige net.

Peter Schrøder

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 17-06-06 11:23

> Det kan man godt.
> De fleste større butikker har net i "tube-form".
> Enkelte har også erstatningsnet til de
> sammenklappelige net.

Hmm - jeg var her i formiddags i de 2 jagt og lystfiskeributikker her i
Sønderborg - den ene afviste kategorisk at man kunne få det, og den anden
henviste mig til en vodbinder nede på havnen, hvor han mente jeg kunne købe
en stump net som jeg kunne flikke til...

Andreas M. Hansen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 19-06-06 07:39

Andreas M. Hansen skrev:

> [...]
> den anden henviste mig til en vodbinder nede på havnen, hvor han
> mente jeg kunne købe en stump net som jeg kunne flikke til...

Hmm. Du har ikke fået god betjening.
Prøv at ringe til Ækvator Sport i Odense, Hunter House i København
eller Jagt & Fiskerimagasinet, også i københavn.
Alternativt kunne du købe et billigt keepnet
og skrælle det.

Peter Schrøder