Tilfredshedsundersøgelse??
Fra : Prikke

Dato : 15-06-06 12:28

Vi vil, som skolebestyrelse, gerne lave en tilfredshedsundersøgelse
hos vores forældre, men har ikke mulighed for at betale et firma til
at forestå en sådan undersøgelse.
Derfor vil jeg høre her i ng, om der er nogle derl igger inde med
noget materiale, som vi kan låne, kopiere eller blot lade os inspirere
af. Undersøgelsen skal gerne være af en sådan beskaffenhed, at vi
kan lave noget statistik på svarene.

Med venlig hilsen
Per

Fra : BA

Dato : 15-06-06 23:18

Er I sikre på, det ikke er en "utilfredshedsundersøgelse"?
--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Prikke

Dato : 16-06-06 08:28

BA skrev:

> [...]
> BA
>
> OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse......

Tak for dit glimrende, konstruktive og positive svar!!

m.v.h.

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 16-06-06 13:58

http://www.skaevinge.dk/upload/rapport_vedr._brugertilfredshedsunders%C3%B8gelse,_maj_2005.pdfAt læse denne kunne måske få jer på rette vej, her er i al fald inspirationHåber det kunne være glimrende, konstruktivt og positivtVH/Carsten---www.fysikogkemi.dk/for folkeskolen

Fra : Prikke

Dato : 16-06-06 14:13

Carsten Dettmaring skrev:

> [...]
>
> http://www.skaevinge.dk/upload/rapport_vedr._brugertilfredshedsunders%C3%B8gelse,_maj_2005.pdfAt læse denne kunne måske få jer på rette vej, her er i al fald inspirationHåber det kunne være glimrende, konstruktivt og positivtVH/Carsten---www.fysikogkemi.dk/for folkeskolen

Jeg tror, at det kunne være inspirerende læsning, men kan desværre
ikke åbne linkét!!

m.v.h.
Prikke

Fra : carsten

Dato : 16-06-06 15:19

Carsten Dettmaring skrev:

> [...]
> positivtVH/Carsten---www.fysikogkemi.dk/for folkeskolen

Jeg tror, at det kunne være inspirerende læsning, men kan desværre

jeg prøver igen

http://www.skaevinge.dk/upload/rapport_vedr._brugertilfredshedsundersøgelse,_maj_2005.pdf

Nu skulle det være den rette fil

VH
/Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-06 09:57

Jeg har en generel kommentar til udformningen af denen type undersøgelser.
I skal gøre jer klart, at man, når man spørger om noget, samtidig rejser en
forventning hos de adspurgte.

Hvis I fx spørger konkret til mødetidspunktet om morgenen - jeg bor "på
landet", og busselskabet føler sig ikke forpligtet til at transportere
eleverne til skolens busstoppested på et bestemt tidspunkt blot fordi
skoledagen starter - så kan I risikere at I får et massivt ønske om at
begynde dagen fx. 8.20 - men hvis I ønsker at flytte tidspunktet, så har I
skabt en række uopfyldte forventninger - altså skabt utilfredshed i stedet
for at måle den.

I skal kun spørge til emner, hvor I har vilje og mulighed for at handle.
Hvis I ikke vil gøre legepladsen bedre, så lad være med at spørge om den er
god nok.
Med mindre naturligvis I ønsker at bruge undersøgelsen som et redskab til at
tvinge andre til at handle - fx politikerne.
Desuden er det vigtigt, at I er omhyggelige med udformningen af
spørgsmålene - de skal være meget konkrete, hvis I skal brge svaret til
noget. Sprøgsmål a la "hvad synes du om toiletforholdene" er for brede -
konkretiser om det er antal, rengøring, placering etc. I er interesserede
i - og lad være med at spørge, hvis du ikke vil gøre noget ved det.
Emner, der går på områder, I ikke har indflydelse på, eller som kan vendes
til personspørgsmål, skal undgås.
Det kan godt være, at sygefraværet i et lærerteam er for høj - eller at der
er for meget uro på nogle klassetrin - men det er ikke et emne, der egner
sig til undersøgelse på denne måde, da det dels angår områder, som ikke
ligger i bestyrelsesregi (lærerfravær) eller primært er en pædagogisk opgave
(uro). Der er vejen via skolens ledelse.

Når det er sagt, så synes jeg dog godt, at man kan have en rubrik, hvor der
er mulighed for at pege på områder, der ikke er dækket af undersøgelsen -
det kunne tage en puls på, om der er noget, som bør tages op - men giv folk
et fingerpeg om, hvad I forventer -
skolevej/økologi/rengøring/træplantning - så de spores ind på overordnet
tænkning - det drejser ikke konkret om lærer Hansen eller lille Peter.