Flash + ASP?
Fra : Morten

Dato : 12-06-06 10:02

Hej

Nogen der ved hvor svært det er at bruge flash sammen med ASP ? ... f.eks.
hvis man skulle lave nogetder viste 5 tilfældige kort, og så bruge ASP til
at "beslutte" hvilke kort den skulle vise, og flash til grafisk at vise dem
?

Fra : Morten Jorgensen

Dato : 12-06-06 15:20

Morten wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> [...]
> at "beslutte" hvilke kort den skulle vise, og flash til grafisk at vise dem

Kan du være lidt mere uddybende?. Hvorfor er det du vil bruge asp?. Det kan
godt lade sig gøre, men der er ingen grund til at bruge asp hvis du kan gøre
det via XML hvilket er meget nemmere.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten

Dato : 12-06-06 18:42

"Morten Jorgensen" <mortensj007NOSPAM@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan
> godt lade sig gøre, men der er ingen grund til at bruge asp hvis du kan

Jamen det er fordi at jeg kan ASP i forvejen, så jeg gik automatisk ud fra
at dette var den nemmeste måde at lave siderne interaktive på ... vil du
mene at det stadig at nemmere at lære XML end at bruge ASP (som jeg kan i
forvejen) ?

Fra : Lars Gregersen

Dato : 12-06-06 19:50

Jamem. XML er da fint, men skal dine data være dynamiske og opdaterbare er
en database da at foretrække og så via databasen lave XML udtræk til Flash
med evt. ASP (net), PHP und so.... Men det er altså helt i orden at bruge
ASP, som dynamisk data i Flash og ja, det er faktisk ikke så svær. Hvis du
skal bruge XML skal du have godt styr over din FlashDOM... med ren ASP/PHP
kan du "nøjes" med at konvertere dine variabler til læsebare variabler til
Flash og så gøre brug af lodvars objektet. Se mit site: larsgregersen.dk

Lars

Fra : Morten Jorgensen

Dato : 12-06-06 22:12

Lars Gregersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> [...]
> Flash og så gøre brug af lodvars objektet. Se mit site: larsgregersen.dk

Nemlig, det var også derfor jeg gerne ville høre hvordan det skal fungere.
Skal man kunne uplaode nye billeder, eller hvordan.