Cykel med kasse foran?
Fra : Roland

Dato : 11-06-06 19:30

Hejsa i Ng.

Jeg er på udkig efter en cykel med en lille kasseforan hvor jeg kan have min
mellem store hund i.
Jeg har prøvet google men fandt kun cykler med kæmpe kasse forand a la
Christiniacykel eller nogle til 13.000 + som måske lige er i en prisklasse
for høj

Håber at der er nogle som kan hjælpe....

Roland

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-06-06 23:23

Roland skrev:

> [...]
> Jeg har prøvet google men fandt kun cykler med kæmpe kasse
> forand a la Christiniacykel eller nogle til 13.000 + som måske

Du skal måske prøve at google efter "budcykel".
Her er et link til et billede af en budcykel med lad til 1895 kr.:
<
http://www.nilan-cykler.dk/shopindex.php?p=productsMore&iProduct=488

Jeg tror man selv skal købe eller lave en kasse til den slags
budcykel.

--
Herluf

»Hendes bluse var så stram at jeg næsten ikke kunne få vejret«

Fra : Roland

Dato : 11-06-06 23:35

> [...]
>
> --
> Herluf
>
> »Hendes bluse var så stram at jeg næsten ikke kunne få vejret«

Det er slet ikke sådan en model jeg søger, men mere som denne type
http://nihola.info/da/nihola+cykler/cigar+dog/#

Roland

Fra : Kurt E. Jensen

Dato : 12-06-06 11:16

> [...]
> for høj
>
> Håber at der er nogle som kan hjælpe....

Hej Roland.

Jeg benytter selv en cykelkurv beregnet til at sætte på bagagebæren, man kan
få bøjler til navet, med holder under kurven, så kan du sætte en større
holdet på, hvor der ellers sidder en holder til lygte, den skifter du ud, så
sidder den rimelig fast, har tænk at købe en hundekurv og montere der i
stedet. Hunden er en Shetland Sheepdog, 11.5 kg

Kurt J.
Odense

Fra : Roland

Dato : 12-06-06 13:26

Nu er det til en lidt større og tungere hund ( engelsk Bulldog på ca 30 kg
max) så en cykelkurv er måske ikke lige helt det rigtige

Pierre

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 12-06-06 15:11

Roland wrote:
> [...]
> Christiniacykel eller nogle til 13.000 + som måske lige er i en
> prisklasse for høj
>
> Håber at der er nogle som kan hjælpe....

Skal du have en trehjulet cyken med kasse og plads til en hund, er det svært
at komme under 10k kroner.
http://www.hmi-basen.dk/r9x.asp?include=00000&linktype=iso&linkinfo=121806

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Kurt E. Jensen

Dato : 13-06-06 07:21

> [...]
>
> --
> Carsten (3600)
> HELD... er noget der indtræffer når grundig forberedelse mødes med en

Hej.

Hvad med en cykelanhænger, eller en til børn, hunden kan da opdrages til at
blive i vognen,

Kurt J.
Odense

Fra : -= JF =- priv

Dato : 13-06-06 22:59

Kurt E. Jensen (kurtj@galnet.dk) kradsede følgende besked i
<60d7$448e5937$55daa877$27582@news.galnet.dk>

> Hvad med en cykelanhænger, eller en til børn, hunden kan da opdrages
> til at blive i vognen,

Jeg overejer om den måske ikke kan opdrages til at løbe pænt ved siden af
cyklen - i snor, naturligvis
--
Mvh. John

Fra : Roland

Dato : 14-06-06 17:39

> Jeg overejer om den måske ikke kan opdrages til at løbe pænt ved siden af
> cyklen - i snor, naturligvis
> --
> Mvh. John
Det ville naturligvis være det nemmeste, men det er en engelsk bulldog og
dådan en har ikke alm ben men små korte "kommode" ben, så det er ikke
muligt.

Pierre

Fra : -= JF =- priv

Dato : 14-06-06 18:43

Roland (prc@tele2adsl.dk) kradsede følgende besked i
<3ZWjg.76$U35.47@news.get2net.dk>

> bulldog og dådan en har ikke alm ben men små korte "kommode" ben, så
> det er ikke muligt.

Så kan jeg godt se problemet

--
Mvh. John