Luftgevær flytter målet ?
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-06-06 13:35

Hej

Måske ikke den helt rigtige gruppe, men ved ikke hvor jeg ellers skal spørge
til råds.

Har et 5,5 mm luftgevær med kikkertsigte jeg har prøvet at skyde ind ved at
spænde det fast i en skruestik og så indstille kikkerten efter hvor det
rammer.

Men på en eller anden vis flytter stedet jeg rammer 30 - 50 cm på tavlen
selv om jeg sigter samme sted hver gang. Kikkerten sidder naturligvis godt
fastspændt og har virket upåklageligt på et andet luftgevær. Jeg formoder
derfor det enten må være haglene eller geværet som driller.

Nogen som har erfaring med dette og kan give et hint ?

Mvh
Michael

Fra : Bino

Dato : 11-06-06 17:33

"Michael Rasmussen" <michaelrasmussenSLET_DETTE@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:%5Uig.66$961.55@news.get2net.dk...
> [...]
> derfor det enten må være haglene eller geværet som driller.
>
> Nogen som har erfaring med dette og kan give et hint ?

Flere oplysninger tak hvilket gevær ? hvilken kikkert ? hvilkne hagl ? hvad
er hagl vægten ??

Ellers så er der hjælp her http://www.nordisk-forum.dk/ der er mange der
kan hjælpe dig

Brian

Fra : Clas Lau

Dato : 11-06-06 20:07

Hvorfor indskyder du det ikke bare efter gammel "facon" ?

Har du forresten overvejet om du ved en fejl kommer til at skrue den
"forkerte" vej på trådkorset.

-Clas-

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-06-06 07:12

"Clas Lau" <clas@sleepmonsters.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor indskyder du det ikke bare efter gammel "facon" ?
>
> Har du forresten overvejet om du ved en fejl kommer til at skrue den
> "forkerte" vej på trådkorset.

Regner med jeg ikke kan gøre det forkert. Spænder luftgeværet fast i en
skruestik, skyder, lader luftgeværet sidde og indstiller kikkerten så korset
"rammer" der hvor haglet er gået ind. Kan det gøres bedre ?

Mvh
Michael

Fra : Clas Lau

Dato : 12-06-06 18:26

Ja hvis du er sikker på at geværet ikke flytter sig under skydningen - der
er faktisk mange rystelser/rekyle i et luftgevær. Skyd tre skud fra
skruestikken, og er arangementet iorden bør der kun være eet hul i skiven...

-Clas-

Fra : BS

Dato : 14-06-06 15:45

Et fjeder drevet luftgevær må ikke spændes fast, fordi selvom du har held
til at spænde det fast så rekylet ikke kan rykke det så vil det ramme
vedsiden af når du selv holder det.
Det bedste er at holde hånden let under forskæftet(så den kan bevæge sig
naturligt) og eventuelt støtte hånden på et eller andet når du skyder den
ind.

Mvh BS

Fra : Kito

Dato : 11-06-06 20:30

> [...]
> derfor det enten må være haglene eller geværet som driller.
>
> Nogen som har erfaring med dette og kan give et hint ?

Hvis det er en af disse billige fra markedpladserne til kr. 300 , så tror
jeg ikke der er noget af gøre. Jeg har selv sådan en, og første gang jeg
skød med den faldt trådkorset af og ligger nu og rasler inde i kikkerten.>

vh
Poul

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-06-06 07:14

> [...]
> skød med den faldt trådkorset af og ligger nu og rasler inde i kikkerten.>

Geværet er et billigt Kina gevær, men kikkerten er en bedre kvallitet.

Mvh
Michael

Fra : Kent Hald

Dato : 12-06-06 23:17

"Michael Rasmussen" <michaelrasmussenSLET_DETTE@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:wC7jg.9$Xz2.4@news.get2net.dk...

> Geværet er et billigt Kina gevær, men kikkerten er en bedre kvallitet.
>
> Mvh
> Michael

Hvis den er med knækløb ladning, hvad jeg tror den er,
er det ikke sikkert, at løbet går 100% tilbage i samme stilling..
Jeg havde det problem med en Diana 35, så nu bruger jeg
en fuldskæftet BSA med spændestangs ladning.,

hilsen KH

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-06-06 07:12

> [...]
> Jeg havde det problem med en Diana 35, så nu bruger jeg
> en fuldskæftet BSA med spændestangs ladning.,

Det nok den teori jeg selv hælder mest til, da det er et relativt billigt
luftgevær.

Takker for alle input´ne

Mvh
Michael