Sommer Buk
Fra : Michael Nielsen

Dato : 11-06-06 10:02

Meget stille i gruppen.......kan det da passe at ingen har skudt en
sommerbuk, hvor de evt. vil dele oplevelsen med gruppens læsere..

Michael

Fra : M. Pedersen

Dato : 11-06-06 11:35

Hejsa!

Jeg har desværre ikke været heldig endnu! Startede sæsonen med at skyde
forbi en rigtig god buk...! Sikkert fordi man lige skulle ha en ny riffel og
så tro at man bare var en fandens karl! :))

Har set 3 forskellige bukke på mit terræn men har gået specifikt efter den
ene...en ret speciel ulige seksende med foroverbøjede stænger i toppen. Et
rigtigt flot trofæ!! Har set den mest ved middagstid men har pga.
eksamenstiden ikke haft mulighed for at køre derud til middag... Den er som
sunket i jorden om morgenen og aftenen men derimod er der så rigtig meget
dåvildt man kan nyde! :)

Håber på at det snart bliver til lidt kød i fryseren da grillsæsonen når er
kommet til vores lille land :)

Venlig hilsen

Martin Pedersen

Fra : martin.honore@yahoo.~

Dato : 11-06-06 22:22

Michael Nielsen <m.oestergaardSPAM@c.dk> wrote:
> Meget stille i gruppen.......kan det da passe at ingen har skudt en
> sommerbuk, hvor de evt. vil dele oplevelsen med gruppens l?sere..
>

> Michael

Jeg har været så heldig at få ramt på en. Det var noget af en opgave at
komme tæt på, med det lykkedes da, heldigt nok - selvom vi havde nogle
problemer med at få min søn til at acceptere "drabet", men jeg fik ham da
til at være stille til sidst.

Det var en fuldtræffer lige i halsen, og der gik ikke længe, før det
fortumlede dyr dejsede om i sit egen blod. Vi var hurtigt på spring, for
at mærke det endnu varme blod, sive ud fra såret.

Vi fik den kørt hjem, og nu ligger den i fryseren.

Forhåbentligt bliver det ikke sidste gang i år. Jeg håber også, at jeg
kan få Frederik til at prøve - det er jo noget af en oplevelse.

Mvh. Martin Honore.

Fra : Torben Farum

Dato : 12-06-06 15:51

<martin.honore@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> fortumlede dyr dejsede om i sit egen blod. Vi var hurtigt på spring, for
> at mærke det endnu varme blod, sive ud fra såret.

Du er squ ikke jæger..........Mærke det endnu varme blod PLONK

Torben Farum
9300 Sæby

Fra : Claus Johannsen

Dato : 13-06-06 19:00

Du parterede den vel før du lagde den i fryseren, for ellers fylder den så
meget.
Claus

Fra : Martin Honoré

Dato : 13-06-06 19:48

Claus Johannsen <landkaergaard@post.nordit.dk> wrote:
> Du parterede den vel f?r du lagde den i fryseren, for ellers fylder den s?
> meget.

Du kan tro, jeg parterede den.

Fra : Jan

Dato : 17-06-06 07:11

Hej
Jeg har været overordenlig heldig i år, jeg har nedlagt 2 gode bukke, den
første, en morder, skød jeg d.16 maj om aftenen på en afstand af 60 m. med
en perfekt bladkugle.
d. 19 maj var jeg på et andet revir hvor jeg fik en stor ulige 6-ender på en
afstand af 70 m. den blev ramt lidt højt men gik ned i skudet. Det var en
meget spændende jagt, jeg så den første gang ved solopgang men kunne ikke
komme til at skyde, en halv time senere kom den igen og så lykkedes det.
Prøve at gå ind på Peters jagtinfo på addressen
http://www.pulk.dk/index%201.htm det er en rigtig god hjemmeside hvor man
kan se nogle af de nedlagte sommerbukke.
Jeg er på jagt efter en rigtig god buk som jeg her set et par gange unden at
kunne komme til skud, men det er rigtig svært nu hvor det hele er ved at
blive højt, men jeg giver det lige chancen et par dage endnu.
mvh. Jan

Fra : Jørgen

Dato : 23-06-06 04:02

Hej Frederik. du tar helt fejl, det er os bukke der skal nedlægge hopperne.
der er bål og gasolin kopiband i lunden i aften. kommer i ???