Frame-scrolling
Fra : Jan Hansen

Dato : 18-05-06 13:44

Hejsa

Jeg vil gerne lave en iframe med scrolling, men ikke med bar. Jeg
vil gøre som på www.skraaen.dk (se "KALENDER"), hvor der bruges
pile. Kan dette kun lade sig gøre i flash eller er der en
html-løsning?

Jeg har Swishmax - kan jeg lave det der og integrere det på en
html-side i frame? Modtager gerne hjælp til hvordan...

VH-Jan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Alex Z

Dato : 18-05-06 16:24

Hej Jan!

Ja det kan sagtens lade sig gøre i flash, og det er også hvad skråen har
gjort.
Du skal have lavet nogle knapper og så tilskrive en action til dem.
Det nemmeste ville være at bruge det indbyggede element i flash UIScrollbar,
men hvis det ikke lige passer ind i designet kan du kigge her:
http://www.actionscript.org/tutorials/intermediate/scrolling_text/index.shtml

Guiden er godt nok med en mouseover funktion, men den giver en ide om hvad
der skal ske i dit program.
Eller skriver du bare igen. :)

--
Venlig hilsen Alex.