Vidersender til en anden side når flash fi~
Fra : Ralle

Dato : 04-05-06 17:21

Hejsa..

Jeg har lavet en intro til min hjemmeside (enzolim.dk)

introen kan i se her: www.enzolim.dk/intro.swf

når men jeg vil altså gerne have at når filmen slutter, så
istedet for at starte forfra så vidersender den brugeren til
www.enzolim.dk/enzolim/

hvordan gør man det??

og når ja hvad syntes i om min intro??

Ralle

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Skovge

Dato : 05-05-06 06:58

"Ralle" <ralle_rass@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> når men jeg vil altså gerne have at når filmen slutter, så
> istedet for at starte forfra så vidersender den brugeren til

Hej Ralle

I sidste frame af din flash lægger du følgende kode (click i framen og tryk
F9 for at åbne kodevinduet):
stop();
getURL(http://www.enzomlim.dk/enzolim, _self);

> og når ja hvad syntes i om min intro??

Øhm - skal jeg være helt ærlig??? - den er simpelthen for dårlig, den
tager 100 år at se og giver ikke nogen oplysninger/lægger op til et bestemt
produkt/giver en bestemt feeling - den er i bedste fald bare irriterende og
ligegyldig - alle vil clicke videre efter 2
sekunder...........................sorry, men du spurgte selv.

Hvis du absolut skal have en intro (og det er der mange der helt fraråder -
folk gider ikke se dem alligevel) så skal den som minimum indeholde noget
iøjnefaldende grafik, have et budskab, give den besøgende lyst til at lære
mere om firmaet/produktet og komme hurtigt til sagen.......og så er det
vigtigt at den har en "Skip intro" knap så man kan vælge at gå direkte til
siden (som du også har - bemærk dog at det ikke hedder ship men skip).

Håber ikke du blev helt demotiveret efter dette, det var ment som et venligt
men relevant råd i f.m. din side og især din intro.

mvh
Skovge

Fra : Ralle

Dato : 05-05-06 11:15

Skovge wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> [...]
>
> Hej Ralle
>
> I sidste frame af din flash lægger du følgende kode (click i framen og tryk

Tak! - Prøver det når jeg kommer hjem.

> [...]
> ligegyldig - alle vil clicke videre efter 2
> sekunder...........................sorry, men du spurgte selv.

ved godt den er meget lang, men det er en af de første flash film jeg har
lavet.

kan i evt hjælpe mig med at lave en hvor texten kommer flyvende ind og
forsvinder igen? (med musik i bagrunden.)

> [...]
> vigtigt at den har en "Skip intro" knap så man kan vælge at gå direkte til
> siden (som du også har - bemærk dog at det ikke hedder ship men skip).

Ups ;D

> Håber ikke du blev helt demotiveret efter dette, det var ment som et venligt
> men relevant råd i f.m. din side og især din intro.
>
> mvh
> Skovge

Blev skam ikke demotiveret... (Man lære jo af sine fejl )

Fra : Ralle

Dato : 05-05-06 22:58

Ralle wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> [...]

Virker ikke får følgende fejl:

**Error** Scene=Scene 1, layer=skip, frame=1:Line 2: ')' or ',' expected
getURL(http://www.enzomlim.dk/enzolim, _self);

Total ActionScript Errors: 1     Reported Errors: 1

hvad er fejlen??

Fra : Bloppy

Dato : 06-05-06 19:43

"Ralle" <ralle_rass@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:445bca70$0$15783> Virker ikke får følgende fejl:

> **Error** Scene=Scene 1, layer=skip, frame=1:Line 2: ')' or ',' expected
> getURL(http://www.enzomlim.dk/enzolim, _self);
>
> Total ActionScript Errors: 1 Reported Errors: 1
>
> hvad er fejlen??

Prøv sådan her

getURL("http://www.enzomlim.dk/enzolim", _self);

Finn

Fra : Ralle

Dato : 07-05-06 11:55

Bloppy wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> "Ralle" <ralle_rass@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:445bca70$0$15783> Virker ikke får følgende fejl:

> Prøv sådan her
>
> getURL("http://www.enzomlim.dk/enzolim", _self);

den finder ingen fejl. (Har testet på flash 8 professionel, og på
www.enzolim.dk) men filmen vidersender ikke, den siger en lyd, og så starter
den forfra.

hvad er fejlen??

Hvis i gerne vil have scriptet selv så kan i downloade den fra min side:
www.enzolim.dk/intro.zip

Fra : Bloppy

Dato : 07-05-06 19:18

> [...]
>
> hvad er fejlen??
>
> Hvis i gerne vil have scriptet selv så kan i downloade den fra min side:

Prøv at tjek den sidste frame i din film.....
Du har lavet en stave fejl...

Du har skrevet sådan: getURL("http://www.enzomlim.dk/enzolim", _self);

Ret det til:
getURL("http://www.enzolim.dk/enzolim", _self);
stop();

Bemærk du har et M for meget i enzolim

Bloppy

Fra : Alex Z

Dato : 16-05-06 17:13

Hej Ralle.

Fejlen kan eventuelt også være at du ikke har "efternavn" på den side du
videresender til.
Prøv med:
getURL(http://www.enzolim.dk/enzolim/index.php, _self);

Så skulle den være der.

Håber det hjælper.

--
Venlig hilsen Alex.
Flash | Elementer | webdesign

Fra : Bloppy

Dato : 07-05-06 19:18

Fra : Bloppy

Dato : 06-05-06 19:43

> [...]
> getURL(http://www.enzomlim.dk/enzolim, _self);
>
> Total ActionScript Errors: 1 Reported Errors: 1

Prøv sådan her