Flash movie i fullscreen på web.
Fra : Kasper K

Dato : 26-04-06 08:32

Hej NG,

Jeg sidder med et lidt specielt projekt hvor dem med alle pengene - I
ved godt hvordan det er når de bestemmer - Vil have flash film afviklet
i fuldskærm over nettet. Jeg har engang set at dette har kunne lade sig
gøre, men kan det stadig det? Er det overhovedet muliget i dag? Nu
tænker jeg med henblik på den nye opdatering af IE. Det er desuden er
ikke nødvendigt at passe cross browser, hvilket jeg selvfølgelig var i
mod. Da en flash film i fuld skærm på nettet er at bryde standarden. Men
som jeg skrev tidligere, nogle gange må man bare indordne sig dem der
betaler. Håber I kan hjælpe mig.

Skulle der være spørgsmål - så spørg gerne!

Med venlig hilsen
Kasper K.

Fra : N/A

Dato : 26-04-06 09:38

Fra : Kasper K

Dato : 26-04-06 09:38

Nørd skrev:
> Er det sådan du mener: http://home15.inet.tele.dk/oz7jpj/Velkommen-filer/anraku5.html

Hej Nørd,

Tak for dit hurtige svar, men jeg mener faktisk fullscreen, som i hele
skærmen. Jeg har set, en gang for lang tid tilbage at det har kunne lade
sig gøre i IE, men jeg er langt fra sikker på hvordan det blev gjort om
man stadig er i stand til at kunne gøre det.
Selvom vi er da henne på noget af det rigtige. Hvordan har du lavet det
der du viser mig der?

Med venlig hilsen
Kasper K.

Fra : Benny Nissen

Dato : 26-04-06 12:21

Kasper K ramte sit keyboard den 26-04-2006 10:37 og fik dette ud af det:

> [...]
> sig gøre i IE, men jeg er langt fra sikker på hvordan det blev gjort om
> man stadig er i stand til at kunne gøre det.

Det kan man ikke med de 'nye' IE'er. Der får du altid en titlelinie en
en kant på vinduet.
.... med mindre du kører det hele lokalt fra din egen maskine (altså
server). Så vil IE nemlig godt spille med.

En anden mulighed kunne være at bruge Windows Mediaplayer, hvis det
alligevel bare er en flashfilm uden nogen form for interaktion fra brugeren.
Mediaplayer kan du nemlig sætte til at køre fullscreen.
sputnik.dk bruger det f.eks.

--
Benny Nissen
Stop underskriftsindsamlinger: www.stop.underskrifter.dk

Fra : N/A

Dato : 26-04-06 12:48

Fra : Benny Nissen

Dato : 26-04-06 12:48

Nørd ramte sit keyboard den 26-04-2006 13:43 og fik dette ud af det:

> Tak for info, jeg viste ikke at flaskehalsen var i IE.
> Jeg bruger IE v.6 sp2, og skærm 800x600
> Men bruger jeg skærm 1280x1024 får jeg en
> sort kant om flashen, uanset hvor stor jeg laver flashen.

Når du sætter flash-koden ind i htmlfilen skal du angive højre og
bredde. Dem kan du så bare sætte til 100%. Så burde flashfilen fylde
hele vinduet.

Fra : N/A

Dato : 27-04-06 07:36

Fra : preben nielsen

Dato : 27-04-06 07:36

"Nørd" <Nørd@c.com> skrev i en meddelelse

> Jo, jeg har i htmlfilen 100%px
> Men fejlen var en Dos 40 fejl,
> skærmen havde jeg ikke justeret ud til kanten,
> da jeg testede flash i 1280x1024
> alt har en grund.
> Jeg bruger normalt 800x600. hi

Du må være fuld af løgn. Der er da ingen mennesker i DK som kører
i kun 800x600 !?!?!

:D

Fra : Claus U

Dato : 26-04-06 10:09

Kasper K skrev:

> Skulle der være spørgsmål - så spørg gerne!

Fandt følgende via google:
<http://www.dissymmetry.com/tutorials/fullscreen.html>
<http://www.macromedia.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_14280>

Håber det kan hjælpe?
--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : Kasper K

Dato : 26-04-06 10:28

Claus U skrev:
> Fandt følgende via google:
> <http://www.dissymmetry.com/tutorials/fullscreen.html>
> <http://www.macromedia.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_14280>

Hej Claus,

Tak for dit hurtige svar - Jeg må lige prøve at kigge på det. Jeg glemte
måske at fortælle at der ikke findes nogle *.fla filer til disse film,
da de er blevet lavet vha. af captive. Hvor man indfanger og optager
hvad der sker på skærmen og det bliver lavet direkte om til en *swf fil.
Så jeg har ikke mulighed for at bruge noget actionscript ala. fscommand();
Men må lige nærstudere den første.

Tak!

Med venlig hilsen
Kasper K.

Fra : Benny Nissen

Dato : 26-04-06 12:18

Claus U ramte sit keyboard den 26-04-2006 11:08 og fik dette ud af det:

> Fandt følgende via google:
> <http://www.dissymmetry.com/tutorials/fullscreen.html>

Det virker ikke mere.
Det bliver et vindue som fylder hele skærmen, men med titlelinie en en
kant hele vejen rundt.
Det er det bedste man kan gøre med IE i dag.