menu
Fra : jan kristensen

Dato : 09-04-06 11:26

hej igen. !

jeg har et movie clip med en menu i,
det virker når jeg køre musen over,
så komme undermenuerner frem, når jeg så
vælger et menu punkt så sker der ikke rigtigt noget ?

punket som jeg har valgt er en 'button'
men den befinder sig i movie clipet, og den skal springe
ud på hovedlinien, til en label som hedder 'info' hvor den skal
vise et billed på staget, sammen med det der nu er der.

det er nok ikke helt nemt at forstå hvad jeg mener, men det er
som om at jeg ikke kan få flash til at gå ud af "menu movie clipet" og
vise en label ude på hoved tidslinien, som hedder "info"

har du evt en .fla fil med en menu i som jeg kan se. ?

on (release) {
   gotoAndStop("Scene 1", "info");
}

her burde den at hoppe ud, hvorfor ikke ????

med venlig hilsen

jan

Fra : Claus U

Dato : 09-04-06 12:45

Hvis du søger menuer - så besøg <http://www.flashkit.com> og søg på menu

> on (release) {
> gotoAndStop("Scene 1", "info");
> }
>

> her burde den at hoppe ud, hvorfor ikke ????

Kan desværre ikke få et billede af, hvad du prøver på. Men hvis du
befinder dig i et MovieClip skal du bruge _root. for at fange noget ude
på hoved tidslinien.

F.eks. en knap i et MovieClip, som skal have flash'en til at gå til
frame 5 i hovedtidslinien ville håndtere således:

on (press) {_root.gotoAndStop(5);}
--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : jan kristensen

Dato : 09-04-06 13:11

Claus U wrote:

> [...]
>
> F.eks. en knap i et MovieClip, som skal have flash'en til at gå til
> frame 5 i hovedtidslinien ville håndtere således:

Mange mange tak, det var lige den sidste linie som skulle til.

jeg kunne ikke komme ud af movieclipet.

jeg brugte ellers script assist.

tak.

mvh jan.

Fra : Daniel Larsen

Dato : 09-04-06 14:48

Sad med præcis samme problem som omtalt.
jeg havde skrevet

on (release) {gotoAndStop("_root.label");}
det virkede da ikke og fik det til at virke ved at bytte lidt rundt på det.
hehe.
er ikke super actionscript koder, men det ved jeg så til næste gang.