Vandplanter
Fra : Maja Simonsen

Dato : 08-06-06 00:23

Hej!

Er der nogen der kender nogle gode og nemme vandplanter?

Jeg har et 53 liters selskabsakvarium med neonfisk, sværddragere, gubbier og
sugemaller og er sådan set nybegynder.
Mit største problem er ikke at holde liv i fiskene, men til gengæld i
planterne!
Så nu er jeg på jagt efter nogle gode solide planter der kan holde til
mosten.

Maja

Fra : Søndergaard

Dato : 08-06-06 10:44

Maja Simonsen skrev:
> [...]
> planterne!
> Så nu er jeg på jagt efter nogle gode solide planter der kan holde til

ville nok vælge nogle anubis planter fx "Anubias barteri var. barteri"
det er en ret robust plante. og næsten umulig at slå ihjel. En rigtig go
nybegynderplante.
http://www.shirleyaquatics.co.uk/pages/plants/images/anubias_barteri_large.jpg

og "Echinodorus Bleheri" er også nemme at få til at gro:
http://www.ksiazki.szczeniak.pl/images/echino-bleheri.jpg

"Aponogeton crispus" er også en go begynderplante:
http://www.aquafish.co.il/Plants/Aponogeton%20crispus.jpg

Fra : Morten Guldager

Dato : 08-06-06 18:35

2006-06-07 Maja Simonsen wrote
> [...]
> planterne!
> Så nu er jeg på jagt efter nogle gode solide planter der kan holde til

Jeg havde samme problem tidligere.

Jeg fik en stump Vallisneria af en gut her fra gruppen.

Den gror helt vildt.

Men bladene bliver meget lange, og ender derfor med at ligge
ret tæt i overfladen. Det der måske ikke super sejt ud, men giver
godt skjul til yngel.
(og jeg ser jo alligevel ind til fiskene gennem siden)

Jeg bor i Tåstrup (2630) og giver gerne en stump.

/Morten

Fra : Maja Simonsen

Dato : 08-06-06 21:17

"Morten Guldager" skrev

> Jeg havde samme problem tidligere.
>
> Jeg fik en stump Vallisneria af en gut her fra gruppen.

[snip]
> Jeg bor i Tåstrup (2630) og giver gerne en stump.

Tak for dit tilbud, men jeg bor i Aalborg - det gør det vist lidt umuligt
med en plantetransport tværs over landet .

Men jeg vil kigge efter den ved dyrehandleren. Tak for tippet!

Maja

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 09-06-06 20:42

Hvis du har bil kan jeg anbefalde dig at besøge
http://www.akvariekaelderen.dk i flaunskjold hos Jørgen. Han har masser
af planter og er rimelig med priserne og god til at hjælpe.

Evt. også Malawi-Carsten i Gistrup, men han gør mest i cichlider og har
desværre ikke det allerstørste udvalg i planter, men dem han har er til
gengæld billige. Men hans butik ihvertfald et besøg værd og han er
rigtig flink.

Carsten gissel på reberbanegade (carstens dyrehandel) får en ny sending
hjem med planter hver torsdag - hvis jeg husker ret, men han er lidt små
dyr med dem og det er lidt begrænset hvor spændene udvalget er

Calles dyrerige har altid planter, men er også peberet med prisen

Pet hollywood har rimelig billige planter, men synes deres udvalg er
lidt for ensformigt og kedeligt.. men dog er det rimelig stort.

Solsidens dyrehandel er ja.. skuffende

Nørresundby dyrehandel, har kun været der hurtigt et par gange. Men
husker ikke udvalget som noget specielt eller billigt.