Hornfisk
Fra : Michael Oldhøj

Dato : 05-06-06 10:01

Jeg var på hornfiske tur søndag 4-6 på Roskildefjord , der er der
stadig mange af dem, alle med rogn, så helt slut kan det ikke være

Fra : Peter Schrøder

Dato : 08-06-06 10:24

Michael Oldhøj skrev:

> Jeg var på hornfiske tur søndag 4-6 på Roskildefjord , der er der
> stadig mange af dem, alle med rogn, så helt slut kan det ikke være

De kan fanges i Roskilde Fjord helt frem til september,
men de bliver mindre og mindre som sommeren går.

En fluefisketur om aftenen fra St Havelse Strand
kan være en vidunderlig oplevelse. Man vælger en
aften med havblik mens det endnu er lyse nætter.
Det er en 20 minutters vadetur i knædybt vand rigt
bevokset med ålegræs og trådaljer, men det er besværet værd.
Strømmen er stærk, det er ligesom at stå i en elv,
så linekurv er ikke bare pjat her.
Der vil også være risiko for en ørred eller to,
i august uhyggeligt store ørreder,
men det må man tage med..

Peter Schrøder

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 08-06-06 14:30

"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse
> men de bliver mindre og mindre som sommeren går.

Det er godt nok en underlig fisk men jeg vidste dog ikke at de blev mindre
med alderen

Steen.