Hvilken Synologi?
Fra : Pistolprinsen

Dato : 02-06-06 14:30

Hejsa,

Jeg er på udkig efter en mindre netværksserver, og havde besluttet mig til
en Synology101g+ efter at have læst meget godt om den her i nyhedsgrupperne.

Så, jeg går ind på Synology's hjemmeside for at finde ud af mere og opdager,
at denne slet ikke er at finde derinde?!?

Men, til gengæld var der en anden model, der lignede:

http://www.synology.com/enu/products/DS106serise/index.php

Er dette en vidreudvikling af 101g+ og hvad skal man nu vælge?

Hoved ideen med den er at kunne tilslutte serveren til min router og på
denne måde have trådløs forbindelse til min ekstrene harddisk og min
printer.
Sekundært planlægger jeg at "hoste" et par hjemmesider på den - hjemmesider,
der primært skal bruges af medlemmer af vores lille klub, og så derfor ikke
besøges af mange og bruge særlig stor båndbredde, men hjemmesider, der trods
alt skal være tilgængelig via Internettet.

Vil jeg kunne bruge 106'eren til disse ting?
Hvor stor er max. HD, der kan sættes i 106'eren?
Hvad er forskellen på SATA og SATA-II?
Vil en SATA-II HD kunne bruges i en SATA-kontroller og omvendt?
Vil denne HD kunne gå i en 106'er:

Skal der være 106'eren fremfor 101g+?
Og, hvorfor kan jeg ikke finde 101g+ på deres web-site længere?

TIA,

Pistolprinsen

Fra : Svend

Dato : 08-06-06 06:20

Pistolprinsen wrote:
> [...]
> Vil denne HD kunne gå i en 106'er:
>
> Skal der være 106'eren fremfor 101g+?
> Og, hvorfor kan jeg ikke finde 101g+ på deres web-site længere?

Hej

Jeg følger en del med i maillinglisten ds101-linux, og det er her jeg
har læst at ds106e kun har 32 megabyte ram, hvor 101g+ har 64.

Det skulle være den samme cpu der sidder i de 2 modeller, og synology
har meldt ud at de også vil udgive en firmware til 101g+ med de nye
features fra 106e.

Kig på deres hjemmeside for at se hvilke hardiske der er understøttet,
du kan ikke tage hvilken som helst sata disk.

Du kan godt hoste en side på den, men forvent ikke den vilde performance
i forhold til en rigtig server

--
Svend

Fra : Pistolprinsen

Dato : 10-06-06 07:19

Hæ, hæ
Jeg var lige ved at tro, at I havde glemt mig

Men, bare man venter længe nok, så skal det åbenbart nok komme
Tak for hjælpen...

Pistolprinsen

Fra : Svend

Dato : 15-06-06 08:31

Pistolprinsen wrote:
> Hæ, hæ
> Jeg var lige ved at tro, at I havde glemt mig
>
> Men, bare man venter længe nok, så skal det åbenbart nok komme
> Tak for hjælpen...
>

> Pistolprinsen

Velbekomme,

--