andefugl?
Fra : ;o\)-max-

Dato : 31-05-06 11:38

Et par langnæbbede andefugle, strithår og en lille tap på spidsen
af næbbet som er rødt og buer lidt opad. Hanen har mørkebrunt
hoved brunspættet hals og s/h hen over ryggen, hvidt bryst. Hun
har lysebrundt hoved og ellers mest grå. Har ikke set dem på
amarvold før, hva hedder sådan et par fest originaler, er det ret
almindelige.? -max-

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 31-05-06 14:21

On Wed, 31 May 2006 12:37:34 +0200, -max- wrote:

> [...]
> har lysebrundt hoved og ellers mest grå. Har ikke set dem på
> amarvold før, hva hedder sådan et par fest originaler, er det ret

Lyder lidt som en toppet skallesluger. Se
http://netfugl.dk/pictures.php?species_id=160&country_id=1&photographer_id=&pics_section=&picture_category_id=&rare_bird=&picdate_year=&picdate_month=&picdate_day=&order_by=&order=&page_size=25&id=listpictures&search=1
og
http://www.fugleognatur.dk/artsbeskrivelse.asp?ArtsID=164

og hvis jeg kender dig ret har du tager billeder af den.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon 300mm f/2.8 L USM

Fra : ;o\)-max-

Dato : 31-05-06 16:04

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.fugleognatur.dk/artsbeskrivelse.asp?ArtsID=164
>
> og hvis jeg kender dig ret har du tager billeder af den.

Kanon - det er den, tusind tak Jens
Er det almindeligt de slår sig ned på en sø midt i byen,
er det et pit stop eller kan jeg forvente at se unger.. -max-

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 31-05-06 17:36

On Wed, 31 May 2006 17:04:18 +0200, -max- wrote:

> Kanon - det er den, tusind tak Jens
> Er det almindeligt de slår sig ned på en sø midt i byen,
> er det et pit stop eller kan jeg forvente at se unger.. -max-

Der må jeg blive dig svar skyldig. Kunne bare huske at den så nogenlunde
sådan ud som du beskrev, da jeg tjekkede en stor skallesluger jeg så i
Hobro Havn tidligere på året. Jeg kender ikke mere til den end der står i
linket - desværre.