SmartUPS 700 batteri
Fra : 123

Dato : 30-05-06 10:48

Jeg har en SmartUPS 700, som for mange mange år siden kostede en formue
Nu kan jeg ikke få gang i den og jeg TROR det er batteriet den er gal med,
men jeg er ikke sikker. Er der en forhandler (nær 2700 Brønshøj), hvor man
kan få testet om det er problemet, for jeg vil jo ikke købe et nyt dyrt
batteri, hvis det slet ikke er det?

Og hvor finder man (billige?) originale batterier henne?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 30-05-06 12:16

"123" <11@22.33> wrote in message
> [...]

> batteri, hvis det slet ikke er det?
>
> Og hvor finder man (billige?) originale batterier henne?

På ebay kan du finde nogen nye batterier til en slik.
Tror det var 400kr de kostede til en smartups 1000.

--

/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : 123

Dato : 30-05-06 12:30

> På ebay kan du finde nogen nye batterier til en slik.
> Tror det var 400kr de kostede til en smartups 1000.

Originale og ubrugte?

Og hvordan sikre man, at man reelt får varen? Jeg er lidt mistroisk ved
sådanne handler, men selvfølgelig ved jeg godt, at de fleste nok er ærlige
mennesker der blot gerne vil sælge.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-06-06 17:09

"123" <11@22.33> wrote in message

> Originale og ubrugte?

Aner ikke om de er orginale - det kan du sikkert også finde (jeg vil som
udangspunkt antage det er uorg batterier der bliver solgt som har samme
specs som de orginale batterier)

> Og hvordan sikre man, at man reelt får varen? Jeg er lidt mistroisk ved
> sådanne handler, men selvfølgelig ved jeg godt, at de fleste nok er ærlige
> mennesker der blot gerne vil sælge.

Det er et spil i lotteriet - du kan resikerer at blive trynet. Sådan er det
bare :)
Men kig på sælger - har andre positive oplevelser med ham er der nok ikke så
stor chance for at blive trynet.

Fra : N_B_DK

Dato : 31-05-06 11:07

123 wrote:
> Jeg har en SmartUPS 700, som for mange mange år siden kostede en
> formue Nu kan jeg ikke få gang i den og jeg TROR det er batteriet

> Og hvor finder man (billige?) originale batterier henne?

Køb nogle batterier i biltema, der står godt nok ikke APC på dem, men det er
også den største forskel ;) (nå ja og prisen er noget lavere) (hvorfor SKAL
de være originale, det er jo bare hvad der står på plastikken på siden der
er anderledes, selvfølgelig såfremt du vælger de rigtige batterier)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : 123

Dato : 31-05-06 13:01

> [...]
> SKAL de være originale, det er jo bare hvad der står på plastikken på
> siden der er anderledes, selvfølgelig såfremt du vælger de rigtige

Jeg har bare bedst erfaring med originale batterier, da de, efter min
overbevisning, holder bedst. Men... jeg vil helt sikkert kigge efter det,
tak.

Fra : N_B_DK

Dato : 01-06-06 00:23

123 wrote:
> Jeg har bare bedst erfaring med originale batterier, da de, efter min
> overbevisning, holder bedst. Men... jeg vil helt sikkert kigge efter
> det, tak.

mednblæk patroner og lignende ja der er vi enige, med batterier (såfremt
data på batterierne er ens) er der ingen forskel, kører selv med billige
batt fra biltema i mine ups´s og de kører som de skal ;)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : 123

Dato : 01-06-06 09:38

> mednblæk patroner og lignende ja der er vi enige, med batterier (såfremt
> data på batterierne er ens) er der ingen forskel, kører selv med billige
> batt fra biltema i mine ups´s og de kører som de skal ;)

Ahhh, jeg er nu ikke enig. Jeg har et Canon kamera, hvor det originale
batteri er væsentligt bedre til at holde strømmen end det uorginale (og det
har de samme data). Det uorginale er faktisk lige til at smide ud selv om de
blev købt på samme tid men det var jo så selvfølgelig også tilsvarende
billigere.

Men hvordan kan jeg teste OM det er batteriet der bare skal skiftes? Jeg vil
jo helst ikke købe et batteri og så finde ud af, at der er en komponent der
er brændt af i den. Burde UPS'en fungere bare med strøm på uanset om
batteriet er isat eller virker?
Desværre har jeg ikke lige UPS'en ved mig endnu, men den får jeg
forhåbentligt snart.

Fra : N_B_DK

Dato : 01-06-06 10:19

123 wrote:
> [...]
> på uanset om batteriet er isat eller virker?
> Desværre har jeg ikke lige UPS'en ved mig endnu, men den får jeg

De ups jeg har kan den medfølgende SW lave test af batt, og fortælle om de
skal udskiftes (den laver et test opladningsforløb, og måler hvad den bruger
af strøm under denne process, og dette giver en ret præcis indikation af
batteriets status) (det er en noget simplificeret, men regner ikke med du
behøver at vide 100% hvordan den laver denne test ;) )

--
MVH.
N_B_DK