Middelfart
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 21-04-06 16:40

Højskolen og kursuscentret Brogården (1965-2001) havde oprindelig
"efternavnet" Middelfart Højskole, fra før den o. 1971 flyttede ud til
Strib.

Da den lå i selve Middelfart havde den til huse i en nedlagt - ja, i
hvad? I Middelfart Fiskeriskole eller Middelfart Fiskerihøjskole? Og som
havde hvilken adresse?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.ingerslevsgaard.dk

Fra : bangtju

Dato : 26-04-06 19:08

Hej.
Den havde, så vidt jeg husker, addressen Strandvejen 1.
v.h
Mogens Bang

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-06 19:18

Strandvejen 1, det er der, hvor der nu er Ringgården, de har været der i
ca. 30 år, men mon ikke de ved hvem de købte af?
Ja, det er bare et forslag fra een der boede i Middelfart engang.
Karen

Jørgen Grandt wrote:
> [...]
>
> Da den lå i selve Middelfart havde den til huse i en nedlagt - ja, i
> hvad? I Middelfart Fiskeriskole eller Middelfart Fiskerihøjskole? Og som

Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
28 spam mails er blokeret indtil videre.
Hent gratis www.tryus.dk/spamfighter.asp i dag!

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 28-04-06 09:33

Karen Elvers skrev bl.a.:

> Strandvejen 1, det er der, hvor der nu er Ringgården, de har været der
> i ... ca. 30 år, men mon ikke de ved hvem de købte af?
> Ja, det er bare et forslag fra een der boede i Middelfart engang.

Det lyder meget sandsynligt at Ringgården overtog Brogårdens oprindelige
hjemsted i fiskeri(høj)skolen på Strandvejen 1, thi både den ene og den
anden "gård" hørte under KFUM's Sociale Arbejde.