Hedvigslyst
Fra : Evald Jönsson Adamse~

Dato : 15-04-06 17:32

Hej
Jeg sidder med et ældre postkort fra 1918 hvorpå afsenderen står som ---
alle vi fra Hedvigslyst
På forsiden er afbilledet en større ældre gård
På stemplet kunne der stå Nimtofte( må være på Djursland)

Har der ligget en større gård i Nimtofte ved navn Hedvigslyst, og hvem kan
evt. have været dens beboere i 1918
Evald Jönsson Adamsen
adamsen@klarupnet.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 15-04-06 18:23

Evald Jönsson Adamsen skrev:

> [...]

> Har der ligget en større gård i Nimtofte ved navn Hedvigslyst,
> og hvem kan evt. have været dens beboere i 1918

På mit kort fra 1926/1942 ligger gården 980 meter sydvest for
kirken i Nimtofte.

--
Herluf

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-06 19:10

On Sat, 15 Apr 2006 18:32:16 +0200, Evald Jönsson Adamsen wrote:

> [...]
> På stemplet kunne der stå Nimtofte( må være på Djursland)
>
> Har der ligget en større gård i Nimtofte ved navn Hedvigslyst, og hvem kan

Et godt sted at begynde er altid Krabsens stednavnedatabase:
http://www.krabsen.dk/stednavn/index.html

Ifølge denne er der 3 forekomster af "Hedvigslyst" - den ene i Koed sogn,
Sønderhald herred, så det er nok den du søger. Kombineret med Luffes
præcise svar, skulle der vist ikke være tvivl.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen