Knapstedgård
Fra : Per Kyhn

Dato : 14-04-06 09:37

Er der nogen som ved noget om
gæstgiveriet Knapstedgård som lå hvor Palace Hotel i København nu ligger ?
Jeg har læst hvad der er at finde ved søgning på Google og Jubii
mvh
Per

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 14-04-06 10:31

"Per Kyhn" <per.kyhn@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gæstgiveriet Knapstedgård som lå hvor Palace Hotel i København nu ligger ?
> Jeg har læst hvad der er at finde ved søgning på Google og Jubii

Der står lidt historisk om Knapstedgaard i Steffen Lindvalds "Rådhuspladsen
i fortid og nutid" udgivet af Gads forlag i 1950.

Mvh
Svend-Erik

Fra : Claus Christiansen

Dato : 14-04-06 12:07

I Bo Bramsens "København Før og nu - og Aldrig" Bind 9, siderne 206-208
findes 5 spændende billeder af Knapstedgård, med lidt tilhørende
informatione.

Hilsen
Claus
DK-7470

Fra : Hugh Watkins

Dato : 14-04-06 16:29

Per Kyhn wrote:
> [...]
> gæstgiveriet Knapstedgård som lå hvor Palace Hotel i København nu ligger ?
> Jeg har læst hvad der er at finde ved søgning på Google og Jubii

google

http://www.google.com/search?hl=en&q=Knapstedg%C3%A5rd&btnG=Google+Search

Hans (Kaas) Petersen... Død : 1894, -, -. Stilling : Grosserer, Ejer af
Knapstedgaard. Noter : Ejede Knapstedgaard. Ægteskab, Børn. - Caroline
(Ane) Nissen,
barn 2 Aug 1854 - Amalie von Westen

hjem.get2net.dk/erling-dalberg/per01859.htm

so look for him in folketælling

and Københavns Bymuseum
Rieber. født 1842

Museumstitel: Udsigt fra gæstgivergården Knapstedgård over Halmtorvet og
volden med vagt og vejerbod. 1842
Maleri
Materialer: lærred
Medier: olie
Olie på lærred, 36,5 x 30 cm
Påskrifter: Vesterport. 29 I..1842 m. af Rieber?

Københavns Bymuseum, 1930:40, 1930

Standard visning

Torben Meyer
Født: 1. December 1884 i Århus.
Død: 22. Maj 1975
Gravsted: Chapel of The Pines Crematory, Los Angeles

Torben Emil Meyer fik sin barndom i faderens gæstgiveri Knapstedgård på
Rådhuspladsen. Som 14-årig blev han af faderen sendt til Paris for at
blive uddannet som portier i hotelfaget

til bygningen af Palads i 1910, er kort fortalt en slagtermester Anders
Jensen der med indtjeningen fra sin butik opkøber gæstgiveriet
Knapstedgaard,

http://www.eremit.dk/index.html
Del VI, bog I, kap. II) O. Nielsen: Københavns Historie og ...Den endnu
bekendte Gæstgivergaard Knapstedsgaard paa Halmtorvet var til paa denne
Tid og havde Navn efter Ejeren Jokum Knapsted, Søn af Oberstløjtnant og ...
www.eremit.dk/ebog/khb/6/khb6_1-2.html - 127k - Cached - Similar pages

Københavns Diplomatarium III nr.1052167. Nels Olsen tømmermannd 60. 50.
168. Staldmester Bernt Rein 55. 50. 169. Capitain Peder Knapsted 55. 50.
170. Anders Olsen seiglingsmand en wonning 55. ...
www.eremit.dk/ebog/kd/3/kd3_1052.html - 295k - Cached - Similar pages

(Kap. III) Oluf Nielsen: Kjøbenhavn paa Holbergs TidDito til Adjutanten
www.eremit.dk/ebog/kht/kht_3.html - 339k - Cached - Similar pages

Den endnu bekendte Gæstgivergaard Knapstedsgaard paa Halmtorvet var til
paa denne Tid og havde Navn efter Ejeren Jokum Knapsted, Søn af
Oberstløjtnant og Kommandant paa Korsør Peder Knapsted. Hans Hustru
Helle Kirstine Mogensdatter døde 1711 og efterlod et eneste Barn Peder,
13 Aar gl. 2).

look for Jokum Knapsted in older folketælling too

enjoy

Hugh W

daily blogs with new photos

http://slim2005.blogspot.com/