Kompedalslejren
Fra : Bodil Madsen

Dato : 09-04-06 21:59

I mine forældres fotoalbum har jeg fundet et fotografi med en gruppe mænd i
en skov. I albummet stod Kompedalslejren. Bag på billede står: Et
"Spade-Kompagni" Et billede fra en af de første dage.

Jeg ved fra nettet at stedet var en militærnægterlejr. Jeg gætter på at
billedet er fra ca. 1940. Min far var for ung til at være soldat på det
tidspunkt. Han er heller ikke på billedet. Derimod er der sat kryds ved en
mand, som på det tidspunkt kunne ligne min mors arbejdsgiver.
Skriften bag på billedet kender jeg ikke og jeg undrer mig over at
fotografiet sidder i mine forældres album. De boede på Als, altså omkring et
par hundrede kilimeter fra stedet. Min mor arbejdede i Henne da Danmark blev
besat.

Er der nogen, der kan give en forklaring på hvem disse mænd er, medmindre de
er militærnægtere evt. om der var en bestemt begivenhed.

Med venlig hilsen
Bodil Madsen

Fra : Birthe Jensen

Dato : 14-04-06 10:52

Jeg kender folk, som har boet en menneskealder tæt ved Kompedallejren.
Hvis du kunne vise billedet var det måske muligt at genkende nogen.
Hvilken funktion havde din mors arbejdsgiver i lejren?