hvilken havn ?
Fra : Henrik Olsen

Dato : 09-04-06 19:22

på binaer.dk (emne: hvilken havn?) har jeg lagt et billede af et maleri fra
en havn, men hvilken havn er det?

/henrik olsen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 10-04-06 08:50

Henrik Olsen skrev:

> på binaer.dk (emne: hvilken havn?) har jeg lagt et billede af et
> maleri fra en havn, men hvilken havn er det?

Jeg kan se at en har foreslået at billedet er malet
af en Aksel Haldrup - 1890 - 1976, og at [citat]:
"Det kunne godt være fra Fredericia Havn - han
er født og opvokset i Fredericia."

Jeg kender ikke den pågældende bygning, det kunne ligne
et korn- og foderstoffirma. Men der er en detalje, som gør
mig nysgerrig: Der er malet tydelige dannebrogsflag på den
lille skonnert (eller hvad den skibstype nu hedder).

Var det ikke under 1. Verdenskrig at handelsskibene sejlede
med de der påmalede dannebrogsflag?

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Jørgen Ellermann Sør~

Dato : 11-04-06 07:53

Det gjorde de skam også under 2. verdenskrig. Jeg kan oven i købet huske, at
jeg selv har set det som dreng.
Jørgen