Overenskomsten for lærere/undervisere ?
Fra : Kim

Dato : 13-05-06 18:31

Jeg er interesseret i at se overenskomsten for de lærere eller undervisere
der arbejder på de københavnske sprogskoler, især mht grundløn,
arbejdstider og overarbejde.
Også hvilken fagforening de arbejder under.

Jeg kan ikke finde den så kunne nogen her venligst give et link ?

Mvh Kim

Fra : BA

Dato : 13-05-06 21:28

Kontakt fagforeningen - også hvis du ikke er medlem
--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : HANSEN

Dato : 14-05-06 09:12

Hej

Nedenstående er et meget intilligent svar med utrolig mange oplysninger.

Men her er noget du kan arbejde videre med:

Lønnen er afhængig af hvilken form for undervisning du foretager så det må
du lige finde ud af, du burde have/få et ansættelsesbrev med de oplysninger

Fagforening/A-kasse: det er muligt at kun betale til A-kassen med også for
faglig bistand i DLF (Danmarks Lærerforening) A-kassen findes på netadressen
dlfa.dk

Hansen

Fra : Kim

Dato : 14-05-06 16:14

"HANSEN" <info@it-bd.dk> skrev

> Lønnen er afhængig af hvilken form for undervisning du foretager så det må
> du lige finde ud af,

For lærere/undervisere der underviser på sprogcentre i kbh som jeg også har
skrevet.

>du burde have/få et ansættelsesbrev med de oplysninger

Jo lige netop og forhandler den lige nu efter 2 ugers ansættelse,
men jeg vil have betaling for arbejde ud over 37 timer om ugen,
hvad jeg helt klart mener er den normale arbejdstid.

Kan man ikke se hvad jeres overenskomst siger om hvad lønnen mindst skal
være ?

Ligeledes med hvad den normale arbejdstid skal være ( dag/uge/år ) ?

Og hvad der gives for arbejde over den normale arbejdstid ( 37 tmer/uge ) ?

Samt på søndage og helligdage ?

> Fagforening/A-kasse: det er muligt at kun betale til A-kassen med også for
> faglig bistand i DLF (Danmarks Lærerforening) A-kassen findes på
> netadressen
> dlfa.dk

Hvorfor kan man ikke se den overenskomst jeg efterlyser på
http://www.dlf.org/sitemod/moduler/index.asp?pid=12430
eller http://tr.dlf.org/ ?

På andre fagforeningers hjemmeside kan man da lige gå ind og
finde den overenskomst man vil.

Mvh Kim

Fra : HANSEN

Dato : 15-05-06 15:07

Hej Kim

"Kim" <no@way.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være ?
>
> Ligeledes med hvad den normale arbejdstid skal være ( dag/uge/år ) ?

Der er normalt mellem faktoir 1,4 - faktor 1,7 på dine undervisningstimer,
det vil sige at du skal gange din undervisning med den givne faktor.
Ved 20 timer ugentligt har du ved faktor 1,7 har du så 34 timer, de sidste
14 timer er forberedelse.

> Og hvad der gives for arbejde over den normale arbejdstid ( 37 tmer/uge )
?

Mere en 24 timer om ugen er ikke at anbefale da du derved ikke kan yde det
optimale og derved ikke giver dine kursister den fornødne gode
undervisning - med hensyn til lørdag og søndagsarbejde er det en aftale
mellem dig og din arbejdsgiver - men du skal huske, at der i undervisning
under fritidsloven, som mange sprogskoler er under - ikke regnes med
overarbejdsbetaling eller søgnehelligdage, men simpelthen samme løn. Du skal
huske, at du som underviser mange gange er prostitueret - du kommer når
kunderne er der.

> Samt på søndage og helligdage ?

> Hvorfor kan man ikke se den overenskomst jeg efterlyser på
> http://www.dlf.org/sitemod/moduler/index.asp?pid=12430
> eller http://tr.dlf.org/ ?

Simpelthen fordi der er mange forskellige lokalaftaler og overenskomster -
men tal med fagforeningen, det er det bedste bud jeg kan give

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 14-05-06 12:04

"BA" <paogbaKANIN@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Kontakt fagforeningen - også hvis du ikke er medlem

Nu gik en del af spørgsmålet jo netop på hvilken fagforening lærerne på
sprogskolerne arbejdede under...