aldersbestemme rådyr
Fra : Jan

Dato : 20-05-06 07:34

Hej jægere.
Jeg har skudt en Bajonetbuk, og kunne godt tænke mig at finde ud af hvor
gammel den er.
Jeg ved man kan se det på tænderne men jeg ved ikke hvad jeg skal kikke
efter.
Er der nogen der har et bud.
Hilsen Jan

Fra : Torben Farum

Dato : 20-05-06 07:42

"Jan" <Jan-Nilsson@fjernmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gammel den er.
> Jeg ved man kan se det på tænderne men jeg ved ikke hvad jeg skal kikke

Tillykkke med det.

Bajonetbuk ? er det en opgraderet spidsbuk ? (morder)

Torben Farum
9300 Sæby

Fra : Jan

Dato : 20-05-06 07:57

"Torben Farum" <farum@familie.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> >

> Tillykkke med det.
>
> Bajonetbuk ? er det en opgraderet spidsbuk ? (morder)

Ja, Jeg har ikke kunne finde ordet morder nogen steder, men en bajonetbuk
er altså en "spidsbuk" af ældre model.
derfor ville jeg gerne vide hvor gammel den er.
mvh Jan

Fra : Torben Farum

Dato : 20-05-06 08:41

> [...]
> er altså en "spidsbuk" af ældre model.
> derfor ville jeg gerne vide hvor gammel den er.

Har lige gennemsøgt mine harddiske og fundet et gammelt skema til
bukkevurdering, det er sendt til dig på mail.

Torben Farum
9300 Sæby

Fra : kenn

Dato : 21-05-06 09:53

Hej Torben
Jeg vil også gerne have det skema ..... www.pulk.dk .... virker ikke
.
Mvh.
Kenn

Fra : Peter T.

Dato : 20-05-06 09:01

På min hjemmeside www.pulk.dk
er der et skema til at bedømme alder på råbukke.
Hilsen
Peter Thygesen

Fra : Hatting

Dato : 21-05-06 19:15

Man kan ikke se det peter !

Fra : Peter T.

Dato : 28-05-06 08:35

undskyld, glemte at pege på den rigtige sti. Er ok nu
Peter