Sover man i hochsitzen ?
Fra : kenn

Dato : 17-05-06 07:46

Hej ....
Jeg går selv på bukke jagt , men gør det fra kl. 0500 til ca. kl 0645 ....
men jeg møder tit nogle jæger ved bageren kl. 0700 , som køber stort ind
....... hmmm tilbringer dig hele dagen på bukkejagten eller ???
Jeg havde / har den tro på at dyrene ikke er aktive midt på dagen , men kun
om morgen og om aften . Tager jeg helt fejl ???

Kenn

Fra : driver

Dato : 17-05-06 09:11

"kenn" <kenn.hansen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> kun
> om morgen og om aften . Tager jeg helt fejl ???

Det fremgik af TV4-jagtudsendelse forleden, at 30 % af bukkene bliver skudt
om morgenen, 40 % midt på dagen og 30 % om aftnen.
mvh
driver

Fra : Jens Hansen

Dato : 17-05-06 14:20

helt klart kommer selv fra skoven ( var der fra 12,00 til 14,30) sad dejligt
tilbagelænet i min stol og så 1 lille bastbuk 1 færdigfejet spidsbuk 4-5 rå
og en spids måske returbuk men finder ud af det i aften.
så bare klø på. når først det bliver varmere er det en helt anden sag.

Fra : Peter Weis

Dato : 17-05-06 18:16

kenn wrote:
> [...]
> Jeg havde / har den tro på at dyrene ikke er aktive midt på dagen , men kun
> om morgen og om aften . Tager jeg helt fejl ???

Hos os blev der skudt en om morgenen (kl. 5.20), en midt på dagen (kl.
12.30) og en om aftenen (kl. 20.45).
Så det kan vist være på de fleste tidspunkter af døgnet.

mvh
Peter