Crossbinding
Fra : CarstenBeck

Dato : 12-05-06 15:44

Hej.
Vi er nogle stykker, som skal have noget hjælp.
Åbenbart hedder det "crossbinding" eller noget i den retning.
Det drejer sig om, at ejeren af en jagt kan komme i problemer med
EU-tilskud, hvis nogen af dem, som har lejet jagten kommer til at
nedlægge et fredet bytte!
Selvfølgelig nedlægges ikke et fredet bytte, men hvad er det, der
tales om?

Carsten

Fra : Niels Peder Sørensen

Dato : 12-05-06 20:34

CarstenBeck wrote:
> [...]
> nedlægge et fredet bytte!
> Selvfølgelig nedlægges ikke et fredet bytte, men hvad er det, der

det hedder på dansk krydoverenstemmelse, og kan findes i direktoratet
for fødevare erhvervs vejledening omkring enkeltbetalingsordningen.
Et eksempel, at der på landmandens jord står en fælde, som ikke bliver
efterset som den skal, dette kan gå ud over hans eu støtte, men kun hvis
den står på et støttebrettiget stykke jord.

Niels Peder Sørensen
skov og landskabsfagtekniker/vildtforvalter

Fra : Torben Farum

Dato : 13-05-06 08:39

"Niels Peder Sørensen" <nps@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den står på et støttebrettiget stykke jord.
>
> Niels Peder Sørensen
> skov og landskabsfagtekniker/vildtforvalter

Jeg har endnu ikke set nogen om vildt eller jagt og fælder i cross
compliance, kan du give et link som underbygger din påstand ?
Og det med at det kun gælder støtteberettiget jord ? mig bekendt gælder CC
for alle landbrugsaktiviteter.

Torben Farum
9300 Sæby

Fra : Niels Peder Sørensen

Dato : 13-05-06 10:26

Torben Farum wrote:
> [...]
> compliance, kan du give et link som underbygger din påstand ?
> Og det med at det kun gælder støtteberettiget jord ? mig bekendt gælder CC

Ja det har jeg, her er linket til vejledningen, det er på side 63, krav 1.28

http://www.dffe.dk/DWSDownload.asp?File=files%2Ffiler%2Fvejledning%5F141105%2Epdf

Det er er rigtigt at CC gælder alle landbrugsaktiviteter, men hvis
fælden står på et areal der ikke er støtteberettiget, kan det ikke gå ud
over EU tilskudet, derfor skal man selvfølgelig overholde reglerne
alligevel.

MVH

Fra : Torben Farum

Dato : 13-05-06 12:10