Går ræven på en kat?
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 29-04-06 20:35

Min lille skovkat "Grisling" kom for 2 dage hjem og lignede en der havde
gået 10 runder med Tyson da han var på toppen. Ovre i staldbygningen lå der
på et bestemt sted kattehår nok til en mindre triktrøje. Det lille kræ var i
store smerter og kom derfor til dyrlægen. Han konstaterede bl.a. havde 4
brækkede riben i den ene side samt en lungeprolaps.
Alt i alt har lille Grisling nom brugt de fleste af hendes 9 liv og en
anselig sum penge til at betale dyrlægen.

Han mener ikke en anden kan kan have påført den så svære skader og hunde er
der ikke i omegnen (vi bor på en går langt fra andre ejendomme)

Hvad findes i naturen der kan tæve en kat så grundigt?
Jeg tænker ræv, men løber den ikke bare sin vej i stedet?

Jeg vil jo gerne sikre mig at vi ikke bliver stamkunde nede ved dyrlægen.

M.v.h. Ole Frederiksen & Grisling

Fra : Svend Erik Østergaar~

Dato : 30-04-06 05:19

Hej Ole
jeg tror ikke det er en ræv der har taget din kat. En ræv ville
have spist den, En ræv kan sagten tage en kat jeg har selv vset
det engang.
MVH Svend Erik

Fra : Peter Weis

Dato : 30-04-06 09:38

Ole Frederiksen wrote:

> [...]
> store smerter og kom derfor til dyrlægen. Han konstaterede bl.a. havde 4
> brækkede riben i den ene side samt en lungeprolaps.

Den type skade tyder på en påkørsel.
Men forklarer ikke rigtigt mængden af kattehår i staldbygningen.

mvh
Peter

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 30-04-06 13:10

Der var adskillelige små sår omkring stedet der kunne minde om noget et sæt
hjørnetænder kunne lave.

Så, jeg tror ikke det er en bil. Vi bor på en lang blind vej med kon vores
hus og én anden ejendom, så der er heller ikke meget trafik.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Michael Frandsen

Dato : 30-04-06 13:13

kan det være en mår eller mink?
Michael

"Ole Frederiksen" <olebaltzer@SLET_DETTEmail-online.dk> skrev i en
meddelelse news:4454a8fd$0$183$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Lapua

Dato : 30-04-06 16:55

Der står netop noget om mink der dræber katte i Jæger maj 06.