Magnumkaliber
Fra : Lars B

Dato : 12-04-06 13:38

Er der nogle her der har erfaring med cal.375HH og 416 Rig.
hvis man skulle vælge hvad skulle man så købe ?
Skal anvendes til drivjagt !!!!!

Hilsen Lars

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 12-04-06 17:25

"Lars B" <gronholtparken7@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle her der har erfaring med cal.375HH og 416 Rig.
> hvis man skulle vælge hvad skulle man så købe ?
> Skal anvendes til drivjagt !!!!!

Har lige en kommentar, selv om jeg kun har "testet" den ene, og det er så,
375HH, så er rekylen ikke så slem, at man ikke kan overleve og finde det
sjovt, med mindre man hedder bubber og er på skovtur med bs
= du brækker ikke skuldren eller flyver 5 meter tilbage.
Andre der kan komme med en sammenligning?
mvh tp

Fra : sailor99

Dato : 12-04-06 18:00

> [...]
> Er der nogle her der har erfaring med cal.375HH og 416 Rig.
> hvis man skulle vælge hvad skulle man så købe ?

Hvorfor dog bruge de kalibre på en drivjagt????
Skal det være "eksotisk"? Lidt "Afrika" måske??

Masser af kalibre er lige så effektive på en almindelig drivjagt og langt
mere behagelige at skyde med.

Men da det er dig, der skal vælge, så skyd 10-20 skud med hver af dem!

Mvh
Georg

Fra : Michael Nielsen

Dato : 12-04-06 23:51

> Hvorfor dog bruge de kalibre på en drivjagt????
> Skal det være "eksotisk"? Lidt "Afrika" måske??

Havde lige i tankerne at det måtte være drivjagt på elefanter.....

Michael

Fra : Claus Johannsen

Dato : 19-04-06 00:06

Husk ved paraden efter en elefandt jagt, ser det godt ud, hvis hver tiende
er trukket lidt frem, lige som ved fasanjagt. lol!!

Claus.

Fra : Mogens Christensen

Dato : 13-04-06 08:18

> [...]
> Er der nogle her der har erfaring med cal.375HH og 416 Rig.
> hvis man skulle vælge hvad skulle man så købe ?

Hej Lars

Jeg har haft en .416 Rigby og den var ikke specielt slem at skyde med. Man
mærkede kun den lidt svære rekyl ved liggende skydestillinger hvor kikkerten
gerne ville makere lidt i panden.
Jeg solgte den igen og købte en .338W istedet da invitationerne til drivjagt
på svin er lettere at få en samme på bøffel .

MVH
Mogens

Fra : news.tele.dk

Dato : 13-04-06 18:43

Hej Lars
Køb en 375 HH
Og brug en norma TXP er kugle så har du det mest optimale (bortset fra
prisen på kuglerne )
mvh.
John
God påske til alle i gruppen