Ny kikkert max 1500 kr. hvilken skal jeg v~
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 05-04-06 10:02

Har overvejet Opticron Oregon LE WP 8x42 eller Opticron Oregon LE WP 10x42
men er der andre alternativer som vil være bedre ?

Skal mest bruges til at kigge bukken ud på lang afstand, men også til at
ligge i bilen altid så man lige har den ved hånden.

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Michael Nielsen

Dato : 05-04-06 17:23

"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Skal mest bruges til at kigge bukken ud på lang afstand, men også til at
> ligge i bilen altid så man lige har den ved hånden.

Ny kikkert til max 1500,- ????
Så er det vist bedre med et par Colaflaske bunde......

Michael

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 05-04-06 19:05

"Michael Nielsen" <m.oestergaardSPAM@c.dk> skrev i en meddelelse

> "Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> skrev i en meddelelse

> Ny kikkert til max 1500,- ????
> Så er det vist bedre med et par Colaflaske bunde......
>
> Michael

Ok, Michael, Mange tak for dit virkelige informative indlæg.

Nu er det jo ikke riffel kikkerten jeg snakker om så skulle der være en
lille svaghed på min håndkikkert så overlever både mig og dyrene nok det.

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Michael Nielsen

Dato : 05-04-06 21:34

> [...]
>
> Nu er det jo ikke riffel kikkerten jeg snakker om så skulle der være en
> lille svaghed på min håndkikkert så overlever både mig og dyrene nok det.

Det gør de sikkert, men hvorfor smide 1500 gode danske kroner ud på noget
jams, når du skriver i denne gruppe er du formentlig jæger og ved hvad
ordentligt optik er.....også når det gælder håndkikker

Micheal

Fra : Claus Johannsen

Dato : 06-04-06 09:19

Opticron laver også dyrere kikkerter, for her er høj pris lig med kvalitet.
Hvis den ikke er nitrogenfyldt og har en god coating, så vent hellere til du
har pengene til en kvalitets kikkert.
_________

Claus.

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 06-04-06 15:35

> Opticron laver også dyrere kikkerter, for her er høj pris lig med
> kvalitet.
> Hvis den ikke er nitrogenfyldt og har en god coating, så vent hellere til
> du har pengene til en kvalitets kikkert.

Her er hvad de skriver om den :

nitrogenfyldt, og vandtæt tagprismekikkert til så lav en pris. Serien findes
i 8x42 & 10x42 begge med fuld gummiarmering, også på fokuseringshjul, fuld
multi coatning, der giver en kikkerten gode optiske præstationer, BaK 4
prismer, nedbøjelige øjekopper, der giver brillebærer fuldt synsfelt, og 5
års garanti.

Det lyder jo ikke helt dumt til prisen 1.349,00 DKK efter min
mening.. nu når jeg ikke vil over 1500.

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : prien

Dato : 06-04-06 19:23

Hej Lars

Synes det lyder som en fornuftig kikkert, og er iøvrigt overhovedet ikke
enig i, at man ikke kan få udemærkede håndkikkerter i det prisleje!
Har Selv en Bushnell H2O 10*42, der pt er på tilbud flere steder til ca 1000
kr, tror norm pris er ca 1400. Har haft den i et års tid nu, og er fint
tilfreds med den!
Jeg vil lige tilføje at når det kommer til riffelkikkerter, er min
holdning/erfaring at så er der kun to mærker, der kommer på tale: Swarovski
eller Zeiss, men jeg synes ikke det er retfærdigt at overføre dette til
håndkikkerterne!

mvh
Michael