Salonbøsse el. lign.
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 02-04-06 16:50

Hej

Er det muligt at købe salonbøsse (fx 9mm glatløbet) og patroner
dertil i Danmark? Hvad med haglgeværer mindre end kaliber 20?

Fra : Kito

Dato : 03-04-06 06:08

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> skrev i en meddelelse
Hej

Er det muligt at købe salonbøsse (fx 9mm glatløbet) og patroner
dertil i Danmark? Hvad med haglgeværer mindre end kaliber 20?

Det kan sagtens lade sig gøre. Du skal bare opfylde de betingelser der er
for at opbevare og bruge et sådan våben.
Hvad vil du bruge det til?

vh
Poul

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 03-04-06 10:57

Duer, stære og krager.

Men det kræver vel at man kan få stålhagl?????

Fra : Buhl

Dato : 03-04-06 11:23

>Duer, stære og krager.
>
>Men det kræver vel at man kan få stålhagl?????

Du kan købe 9mm glatløbede geværer meget billigt rundt om i landet hos
våbenhandlerne, da det sjv. ikke kan lade sig gøre at købe patroner til
disse i DK mere, da de ikke laves med stålhagl - derimod kan de købes i
tyskland og sverige.

Hvis du vil regulere/skyde ovennævnte fugle, hvorfor så ikke bruge en
allestedsnærværende kal. 12, og så evt. bruge flugtskydningspatroner, der er
ikke så meget knald/rekyl i.

I øvrigt, og det skyldes tidspunktet du spørger på - har du jagttegn ?? Hvis
ikke må du hverken købe våben eller ammunition. Det er ikke lovligt at
skyde/regulere nogle af de nævnte fugle lige nu, på nær skader - men det er
med fælder...

Mvh.
Hans

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 03-04-06 16:47

Nej, jeg har ikke jagttegn, men er ved at tage det.

Har såmen heller ikke tænkt mig at regulere/skyde nogen af fuglene
nu, var mere interesseret i, om det var muligt at købe ovennævnte
våben og ammunition lovligt i Danmark.