Pragtssmerlinger
Fra : Bainz

Dato : 05-05-06 22:42

Hej jeg har 4 pragtssmerlinger i mit akvarium men ser dem næsten aldrig
nr 1 er 5 cm
nr 2 er 6 cm
nr 3 er 8 cm
nr 4 er 12 cm

de to små er somme tider fremme om dagen mens de to aldrig er fremme mens
der er lys men kan være heldig at se dem når lyset er slukket, det er jeg
træt af da det er en meget køn fisk at se på er der noget jeg kan gøre for
at få dem mere frem ud over at fjerne alt hvad der heder gemme steder.????
Det er en ganske almindelig selvskabs akvarium de går i med: platty,
sværdrager, neon, sort tetra, pragt barber, og en sort og orange barber som
jeg ikke lige kan huske navnet på, og en anden slags smerlinger som er
plettet, panser maller, og ancilus maller.
Mvh
Bainz

Fra : André Høstrup

Dato : 14-05-06 09:24

Min egen erfaringer med smerlingerne generelt er, at de er mest aften /
nataktive og gemmer sig derfor om dagen i huler (trærødder) tætte
beplantninger osv.

Du må endelig ikke fjerne deres skjulesteder da de jo bare gør som de ellers
ville have gjort i naturen.

--
Mvh. André Høstrup