Nye fisk ? Hvilke ??
Fra : Eg Egemarke

Dato : 24-04-06 23:28

Jeg ville gerne have flere farver at kigge på...
Hvad ville i foreslå af mulige fisk udover dem jeg har.
Der er følgende i akvariet som er på 160 L 26 grader
20 Neon tetra
10 platy
3 gurami 2 blå og een guld (den anden døde sq det utaknemmelige skarn)
3 pragt smerling
3 alm maller
Og sidst men ikke mindst et ophav af snegle (så længe det varer GNÆK !! de
smerlinger er GODE)

Krav til de nye fisk skal være at de naturligtvis kan sammen med de andre,
jeg er helst ikke interesseret i at sætte en flok bandidos rockere løs i
akavariets hygge.
kan det være Guppy fx eller måske en kampfisk ??
Kom endelig med forslag konen er VILD med kampfiskene pga deres farver, Men
er det nu særligt klogt....
Der skulle naturtligtvis kun være een han og resten hun eller er det en
dårlig ide i det hele taget ?

Hjælp en nybegynder her !
Taksom for al hjælp

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-04-06 10:53

Eg Egemarke wrote:
> Der er følgende i akvariet som er på 160 L 26 grader

Hvorfor 26 grader ?

24 er rigeligt til de fleste selskabsfisk - men det er en mindre detalje,
men planterne trives nok også bedre ved lidt lavere temperatur.

> Kom endelig med forslag konen er VILD med kampfiskene pga deres
> farver, Men er det nu særligt klogt....

Kampfisk er Ok så længe der ikke er flere hanner samtidig på forholdsvis
lille plads.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : J. Jørgensen

Dato : 25-04-06 21:43

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men er det nu særligt klogt....
> Der skulle naturtligtvis kun være een han og resten hun eller er det en

Der er stor chance for at du bliver skuffet over kampfisken. Den er ret
kedelig at have gående sammen med andre fisk - den er mest farvestrålende
når der er flere hanner i nærheden af hinanden, og det går jo slet ikke, som
du selv er klar over.
Hvad med et par flotte Scalarer?
Du har slet ikke nogle barber - hvad med Purpurbarber, de bliver også
flotte? (pas på med Fosforbarber - det er nogle gadegrenge!)
Der er også f.eks.Glødelystetra, som vil passe godt sammen med dine Neon.
Held og lykke med indkøbet.
NB. Jeg ville sænke temp. til 25-26 grader (bedre for planterne!)

Hilsen
Jørgen