Hvid skimmel på fisk?
Fra : Lasse Jensen

Dato : 19-04-06 16:25

Siden det foretrukne emne her i gruppen åbenbart er syge fisk, så vil jeg
også byde ind. 2 af mine hun gubbyer har fået noget hvidt "skimmel" på
ryggen og siderne. Det ligner mest af alt rimfrost. Hvad kan det være? Har
googlet lidt og spekulerer på om det saprolegnia, men jeg er langt fra
sikker. Findes der iøvrigt en god side, med billeder af syge fisk?

Anyway, eftersom det er de eneste to der viser nogen symptomer, så må de
finde sig i at gå i karantæne i en spand indtil videre.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : mop

Dato : 21-04-06 13:59

humm enten har du hvide pletter syge og skal købe noget for det eller er der
denne
Oodinium som i fersk vand ser ud som om at man har sigtede mel på fiskene
der er to ver af Oodinium en til salt vand og en til fersk

http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2006-13,GGLG:da&q=oodinium

Mogens som har Oodinium lige nu
i en 250 liters

Fra : mop

Dato : 21-04-06 14:00

ps her er den kur som jeg prøver nu

http://akva-net.hjem.myinternet.dk/oodinium.htm

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 21-04-06 17:49

> [...]
> googlet lidt og spekulerer på om det saprolegnia, men jeg er langt fra
> sikker. Findes der iøvrigt en god side, med billeder af syge fisk?

Faunamor er løsningen på dine problemer

http://www.avifauna.dk/product_info.php?cPath=838_8_298&products_id=1181

http://www.aquarium-munster.com/eng/GB_7.2_Arz_Aquarium.asp

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Lasse Jensen

Dato : 25-04-06 20:26

Lasse Jensen wrote:

> Siden det foretrukne emne her i gruppen åbenbart er syge fisk, så vil jeg
> også byde ind. 2 af mine hun gubbyer har fået noget hvidt "skimmel" på
> ryggen og siderne.

Nå, det endte med at katten fandt frem til spanden og åd fiskene