Hjælp min kampfisk mangler noget af hovede~
Fra : Rasmus Hyttel

Dato : 08-04-06 23:28

Hjælp!

Min datters kampfisk som vi fik i januar måned, ser meget mærkelig ud. Det
er ligesom om, at den mangler et stykke af sit hoved omkring sin mund.

Det startede med at dens ene øje voksede. Det er så ok igen. Blev så lidt
vatteret omkring munden og ser nu ud som om at der er blevet taget en bid af
den. Vi har sat den i et akvarie for sig selv og har forsøgt med både
Omnipur og Mycopur medicin.

Hvad gør jeg lige, er der nogen der ved hvad den kan fejle og om den kan
hele igen. Eller om jeg skal tage livet af den. Den svømmer rundt og spiser
også....

Hilsen Rasmus.

Fra : Benzo

Dato : 09-04-06 12:24

Hej Rasmus

Har haft samme problem, jeg det på mine balihajer, nogle ligende noget der
var løgn, små fiske kranier der svømmer rundt.

Jeg brugte det her medicin
http://www.avifauna.dk/product_info.php?products_id=2160
og jeg kunne se noget bedring eter et par dage, nu har de et lille "ar" på
stederne med ny skel.

VH / Benzo

Fra : Benzo

Dato : 09-04-06 12:29

Vil lige tilføje at der en orm/parasit der typisk er i ny indkøbte/ankommet
til landet der ikke har gået i karantaine, har du cichlide el. nogle gurami
gående kan de være årsagen.