Fiskedræber
Fra : Cifly

Dato : 04-04-06 08:51

Hej NG

Har just konstateret fiskedræber i mit akvarie.

Har købt fisk og akvarie for ca 14 dage siden, men de har været raske og
livlige lige siden og trives tilsyneladende.

Derfor undre det mig at jeg har fået denne uheldige snylter indenfor.

Jeg har i ca. 1 uge fodret med røde myggelarver á 2 gange - kan de være
kommet ind med dem?

--
Venlig hilsen
Cifly

Fra : J. Jørgensen

Dato : 04-04-06 22:17

"Cifly" <flygenring@SLETpostkasse.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Derfor undre det mig at jeg har fået denne uheldige snylter indenfor.
>
> Jeg har i ca. 1 uge fodret med røde myggelarver á 2 gange - kan de være

Hej Cifly
Nej - men det tyder på, at du nok ikke har været påpasselig med rigtig
temp. ved vandskift.
Hilsen
Jørgen

Fra : Mikkel Lund

Dato : 04-04-06 22:34

J. Jørgensen skrev:
> [...]
>>

> Hej Cifly
> Nej - men det tyder på, at du nok ikke har været påpasselig med rigtig

Øhhh. Hvordan hænger det sammen?

Mikkel

Fra : Cifly

Dato : 07-04-06 09:50

J. Jørgensen wrote:

> Hej Cifly
> Nej - men det tyder på, at du nok ikke har været påpasselig med
> rigtig temp. ved vandskift.
> Hilsen
> Jørgen

Som Mikkel Lund også skrev, ville jeg meget gerne høre nærmere om, hvordan
Fiskedræber hænger sammen med vandets temperatur, da jeg har forstået at det
er en snylter der kommer ind udefra.

Fra : J. Jørgensen

Dato : 08-04-06 18:07

> Som Mikkel Lund også skrev, ville jeg meget gerne høre nærmere om, hvordan
> Fiskedræber hænger sammen med vandets temperatur, da jeg har forstået at
> det er en snylter der kommer ind udefra.

Hej Ciffy og
Hej Mikkel

Mit svar skyldtes, at jeg ikke tror på "Fiskedræber".
Det har altid været sådan, at hvis man ser hvide pletter, så skriger man
straks FISKEDRÆBER.

Forløbet hos Ciffy både før og efter behandlingen ligner stadig ikke
Fiskedræber, men svækkede fisk pga. fejlbehandling.

Hilsen
Jørgen