Hvilken solosang til vielsen?
Fra : Nielsen

Dato : 22-04-06 05:29

Hej NG

Til sommer skal jeg giftes og vi har en ven som kommer og synger solosang i
kirken til vielsen.

Spm.:
Hvilke sange (danske/engelske) vil/kan i anbefale til en solosanger som er
uddannet på det kgl. musikkonservatorium. Emnet kan være: kærlighed, sommer,
sol, mennesker, livet eller måske noget helt andet som vi ikke er kommet på.

Af muligheder er der nævnt:
Schuberts "Ave Maria"

"En yndig og frydefuld sommertid"

"Danmark nu blunder den lyse nat"

"Jeg ser de bøgelyse øer"

Håber i kan hjælpe.
Vh Nielsen

Har lidt svært ved at finde den rette NG. Så hjælp ønskes.

dk.fritid, dk.kultur.musik

Fra : Claus Smith

Dato : 22-04-06 09:20

Et godt hit, men ikke dansk ville være: Everything i do, i do it for you.
Den kræver øvelse, men resultatet kan bliver rigtig flot.

Har en gang oplevet det til et bryllup og det var dæleme en oplevelse af de
gode.

Claus Smith

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-06 10:54

On Sat, 22 Apr 2006 10:20:07 +0200, "Claus Smith"
<claus@claussmith.NOSPANcom> wrote:

> [...]
>Den kræver øvelse, men resultatet kan bliver rigtig flot.
>
>Har en gang oplevet det til et bryllup og det var dæleme en oplevelse af de

Var til et bryllup hvor en af brudgommens venner overaskede alle
(havde aftalt det med præsten) ved at synge Beth Midlers- The Rose, og
jeg kan garantere at der ikke var et øje tørt i hele kirken.

mvh Falcon

Fra : Steffen Sørensen

Dato : 22-04-06 13:06

"Nielsen" <thefuturefreak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> uddannet på det kgl. musikkonservatorium. Emnet kan være: kærlighed,
> sommer, sol, mennesker, livet eller måske noget helt andet som vi ikke er

Det er ikke nogen hjælp til dine forslag, men er det ikke bare at vælge den
der betyder mest for jer?
Til vores bryllup her til sommer vil en af vores venner spille John Mayer
"Your body is a wonderland" og Alex "So Beautiful", fordi sangene betyder
noget specielt for mig og min kommende hustru :)

Sørensen
--
Togo Lounge (c) by All Meens Inc.

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 22-04-06 14:07

Nielsen wrote:
> [...]
> som er uddannet på det kgl. musikkonservatorium. Emnet kan være:
> kærlighed, sommer, sol, mennesker, livet eller måske noget helt andet

Som andre har foreslået - vælg en sang der betyder noget for jer.
For et par år siden sang/spille vi All 4 One's " I swear" ( sang og
akustisk guitar) lige efter vielsen.
Det var en overraskelse fra bruden til gommen, som græd som pisket.
Det er en flot sang, som er fed at synge i kirkens imponerende akustik.

/ Flying Hotdogs

Fra : Toby Micklethwait

Dato : 23-04-06 10:08

In article <444a29f5$0$38672$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
Flying Hotdogs <info@[NOSPAM]> writes
>Som andre har foreslået - vælg en sang der betyder noget for jer.
I agree. The words are important.

Ideas from England:

"Aspects of Love, the show by Lloyd Webber, contains several songs,
for example: Love changes everything.

Also.... I have a book called a Wedding Garland (garland means a bunch
of flowers).

The book contains 32 songs. If you send me a snail address I will mail
you the contents page.

Includes Schubert Ave Maria.

Also Grieg's "Jeg elske dig" which I have in German, English and
Danish. Can copy to you if you like.

Regards
Toby
--
Toby Micklethwait www.tobs.org tel:01932-873557

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-06 17:11

On Sat, 22 Apr 2006 06:28:56 +0200, "Nielsen"
<thefuturefreak@hotmail.com> wrote:

> [...]
>sol, mennesker, livet eller måske noget helt andet som vi ikke er kommet på.

Jeg vil foreslå Bette Midlers "Wind Beneath My Wings". Efter den vil
der ikke være ét øje tørt i kirken :)

/Alex

Fra : Mette & Mikael

Dato : 16-07-06 20:08

Jeg mener sådan set det samme som de andre. Vil bare lige sige at "Ave
Maria" er en meget smuk sang...

Men vælg den der betyder noget specielt for jer...

F.eks. den sang i hørte da i mødtes.

Fra : Niau

Dato : 23-07-06 10:02

> [...]
>

> Håber i kan hjælpe.
> Vh Nielsen
>

> Har lidt svært ved at finde den rette NG. Så hjælp ønskes.

Hej Nielsen

Jeg var til bryllup for et par måneder siden og der sang gommen Unbelievable
af Craig David.
Det var så smukt og slet ikke poppet. Det er en utrolig simpel, men dyb og
følelsesmæssig sang.

mvh Niau