Ny med Eclipse..
Fra : Alfons Åberg

Dato : 15-05-06 20:28

Jeg har ikke tidligere arbejdet med Ecplise og Jeg har netop hentet den
nyeste version.

Men - mht. JSP - skal der et plugin til at kunne udvikle/afvikle - disse?

Er der indbygget Tomcat osv?

PS. Jeg har arbejdet en del med Jdeveloper - og er muligivs lidt forvænt
derfra

/Alf

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 15-05-06 21:27

--> http://www.eclipse.org/webtools/

Fra : Soren (News)

Dato : 16-05-06 06:16

Johnnie Hougaard Nielsen <sfromis@post1.tele.dk> writes:

> --> http://www.eclipse.org/webtools/

Jeg er ofte ogsaa glad for at installere denne ogsaa:
http://amateras.sourceforge.jp/cgi-bin/fswiki_en/wiki.cgi?page=EclipseHTMLEditor

Og sammen med denne kunne du evt. bruge maven2 og dens jetty6 plugin - den
mapper dit udviklingskatalog til en instans af jetty.

(Apropos maven2, er der nogen der ved om der findes et codehaus.org mirror?
Det ser ud til at vaere nede, og jeg har en masse dependencies derfra)

Mvh,
Soren

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-05-06 23:33

"Alfons Åberg" <knold@x.dk> writes:

> Jeg har ikke tidligere arbejdet med Ecplise og Jeg har netop hentet den
> nyeste version.
>
> Men - mht. JSP - skal der et plugin til at kunne udvikle/afvikle - disse?
>
> Er der indbygget Tomcat osv?

MyEclipse kan køre med et hav af web containere, men kræver en vis
tilvænning og $30 op af lommen om året. Det kører rigtigt fint med
Tomcat 5.0 og 5.5

Som jeg ser det, er killerfaciliteten dens måde at håndtere hvordan en
WAR-struktur opbygges fra flere projekter. Dens svage sider er dens
visuelle editorer, og den tunge supportstruktur.

Sidst jeg kiggede på Eclipse's egen WTP til formålet, var den ikke god
nok til at håndtere sådanne mulitprojekter.

--
Thorbjørn Ravn Andersen