C++ dev-cpp og serielport??
Fra : TekIt.dk

Dato : 04-04-06 23:55

Hej allesammen,

Jeg har lidt problemmer med at finde noget brugbart info om dette emne..
Jeg vil gerne lave en serielport i windows dos-consol med rs232 standard i
c++.
Er der nogen der ved hvor jeg kan læse mig til hvordan jeg gør det? meget
gerne med en tutorial så jeg kan forstår hele koden

Med venlig hilsen
René Jensen

Fra : Bertel Brander

Dato : 05-04-06 00:23

TekIt.dk wrote:
> [...]
> Er der nogen der ved hvor jeg kan læse mig til hvordan jeg gør det? meget
> gerne med en tutorial så jeg kan forstår hele koden

Jeg har aldrig set en hel tutorial til com-port med windows,
men det er ikke så indviklet.

Du åbner porten med CreateFile, sætter diverse med SetCommTimeouts
og SetCommState. Du læser med ReadFile og skriver med WriteFile.

Du kan læse om dem her:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/devio/base/setcommstate.asp

Jeg har et meget simpelt eksempel her:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/snip/modem.html

Hvis du fortalte lidt mere om hvad du skal bruge porten til
er det muligt at vi kan finde mere brugbar info.

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : TekIt.dk

Dato : 05-04-06 00:32

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er det muligt at vi kan finde mere brugbar info.
>
> --
> Absolutely not the best homepage on the net:

Mange tak,

Tusinde tak for det, kigger på det

Jeg skal bruge porten til at kommunikere med Nokia mobiltelefoner og jeg har
fundet noget af en protocol til det... mangler bare hovede delen nemlig
kommunikation på serielporten.

Protocol:
http://www.embedtronics.com/nokia/fbus.html

Med venlig hilsen
René Jensen

Fra : Bertel Brander

Dato : 05-04-06 00:49

TekIt.dk wrote:

> [...]
> fundet noget af en protocol til det... mangler bare hovede delen nemlig

Forstår telefonen ikke AT kommandoer?
Hvis den gør er det måske lettere at bruge dem, og du vil
kunne bruge mit program til at teste med.

Fra : TekIt.dk

Dato : 05-04-06 09:58

> [...]
> kunne bruge mit program til at teste med.
>
> --
> Absolutely not the best homepage on the net:

Nej det gør den desværre ikke..