Mini ITX bundkort i et ATX kabinet?
Fra : reptail@gmail.com

Dato : 19-05-06 15:42

Hej...
Jeg har overtager en "kuffert" server, som har et mini ITX bundkort.
Jeg vil hellere have et regulert kabinet til at stå i stedet for en
kuffert, men kan ikke finde nogen ITX kabinetter der kan indeholde mere
en 1 harddisk.

Er der nogen der ved om det er muligt at montere et ITX bundkort i et
aldmindeligt ATX kabinet??

På forhånd tak..

//Casper Sparre

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-05-06 16:36

reptail@gmail.com writes:

> Er der nogen der ved om det er muligt at montere et ITX bundkort i
> et aldmindeligt ATX kabinet??

Det eneste problem er svjh. at skruehullerne sidder lidt forkert
ifht. bundkortet. ATX-strømforsyninger virker også til mini-ITX.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Steen Suder

Dato : 19-05-06 20:18

Jes Vestervang wrote:

> Det eneste problem er svjh. at skruehullerne sidder lidt forkert
> ifht. bundkortet. ATX-strømforsyninger virker også til mini-ITX.

I det store hele er det kun VIA M, der har "forkert" placerede huller.

--
Steen Suder

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-05-06 17:10

<reptail@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil hellere have et regulert kabinet til at stå i stedet for en
> kuffert, men kan ikke finde nogen ITX kabinetter der kan indeholde mere
> en 1 harddisk.

Kan nedenstående ikke bruges?
http://linitx.com/product_info.php?products_id=542&osCsid=123b157731e577e07fd2546f7a3babf5

Denne har plads til 4
http://linitx.com/product_info.php?cPath=8_73&products_id=403

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Steen Suder

Dato : 19-05-06 20:18

Martin Højriis Kristensen wrote:

> <reptail@gmail.com> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Denne har plads til 4
> http://linitx.com/product_info.php?cPath=8_73&products_id=403

Så er der også pakket
Jeg har brugt en del af dem (og har to tomme stående her på hylden ved siden
af). Det er kun lige at der kan være fire diske. Man bør ihvertfald
spekulere på køling.

--
Steen Suder

Fra : Steen Suder

Dato : 19-05-06 20:15

reptail@gmail.com wrote:

> [...]
> en 1 harddisk.
>
> Er der nogen der ved om det er muligt at montere et ITX bundkort i et

Som udgangspunkt er de kompatible (har selv flere).
Dog er f.eks. VIAs M-serie (den gamle) lidt "off" hvad angår hullerne.

--
Steen Suder

Fra : RepTail^

Dato : 19-05-06 22:28

mange tak for jeres input... vil lave en simpel sammenligning vha. et
stykke papir med nogle huller i for at se om jeg kan sætte mit
bundkort i det atx kabinet jeg har stående :)

igen tak !!

//Casper Sparre