Stære - igen
Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 28-04-06 17:34

Jeg bor i det sydøstlige Aalborg. De senere år har vi haft færre og færre
stære.
For to år siden var der vel en 5-6 stykker i kvarteret. Sidste år absolut
ingen. Heller ikke i år - ikke en eneste. Jeg cykler en del i omegnen og det
er det samme: masser af solsorte, men ingen stære.

Er det det samme billede i det nordlige Jylland?

Poul Erik J.
--
Fjern NNN fra min email-adresse hvis du svarer per mail.
Remove NNN from my email address before sending email.

Fra : LT

Dato : 28-04-06 18:20

"Poul Erik Jørgensen" <vox@NNNmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> er det samme: masser af solsorte, men ingen stære.
>
> Er det det samme billede i det nordlige Jylland?

Jeg er enig! Jeg bor i Frederikshavn og jeg mener der klart er en nedgang
i antallet af stære. Grunden aner jeg ikke. mangel på redemuligheder? samme
skæbne synes at gå ud over gråspurvene. Toplærkerne, som i min barndom var
almindelige i byen, er helt forsvundet..

torben l

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 28-04-06 19:09

"LT" <tl-t@tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er enig! Jeg bor i Frederikshavn og jeg mener der klart er en
> nedgang i antallet af stære. Grunden aner jeg ikke. mangel på
> redemuligheder?

Det kan ikke være manglende redekasser hos os. De hænger her stadig, men er
tomme.
Tidligere husede jeg tre stærefamilier - år efter år, ligesom der var stære
hos naboerne.

Poul Erik J.