Gråsisken
Fra : Aksel Pedersen

Dato : 14-04-06 08:47

Gråsisken ser vi sædvanligvis ikke på vores fuglebræt, men i øjeblikket er
de der.
De er meget små - kan det mon være C. cabaret? Vi kan ikke se antydning af
rødt på brystet.
Venligst
Aksel

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 14-04-06 10:55

"Aksel Pedersen" skrev i en meddelelse

> [...]
øjeblikket er
> de der.
> De er meget små - kan det mon være C. cabaret? Vi kan ikke se

Jamen for nylig, da jeg havde besøg af gråsiskener, opdagede jeg, at der
var en hvidsisken imellem. Den var næsten kridhvid foran.Men den havde
jo det sorte omkring næbbet og det knaldrøde ovenover det sorte. Hvis
ikke jeg lige havde læst i fuglebogen, at en enkelt hvidsisken ofte
følger med en flok gråsiskener, tror jeg ikke jeg rigtig havde bemærket,
at der var en hvidsisken imellem.

Jeg har for øvrigt aldrig set nogen af dem før. Men jeg havde en kikkert
liggende her ved siden af computeren, så jeg kunne studere dem ret
detaljeret. Nogle kønne og fine små fugle.

Min svigerinde i Liseleje fortæller også om mange gråsiskener i år. Kan
det tænkes at her er flere end normalt?

Ruth