Ny kikkert max 1500 kr. hvilken skal jeg v~
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 05-04-06 10:02

Har overvejet Opticron Oregon LE WP 8x42 eller Opticron Oregon LE WP 10x42
men er der andre alternativer som vil være bedre ?

Mvh

Lars Bisgaard

jæger

Fra : Georg Tranholm

Dato : 05-04-06 10:24

"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> skrev i en meddelelse
> Har overvejet Opticron Oregon LE WP 8x42 eller Opticron Oregon LE WP 10x42
> men er der andre alternativer som vil være bedre ?

> [...]
Hej Lars.

Et godt alternativ kan f.eks. være Kite, som har 4-5 modeller
som ligger indenfor den prisramme du har fastsat.

http://www.naturbutikken.dk/index.php?id=articles&a_sc=1

Mvh.
/GT

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-04-06 10:32

Lars Bisgaard wrote:

> Har overvejet Opticron Oregon LE WP 8x42 eller Opticron Oregon LE WP 10x42
> men er der andre alternativer som vil være bedre ?

Jeg har set igennem okularet på rigtig mange kikkerter og teleskoper, og
jeg er kommet til den konklution, at kikkerter i prislejet under 3.000
kroner er totalt ugennemskueligt.

Man kan få kikkerter til 300 kroner, som optisk er lige så gode som
kikkerter til 1.500 kroner, det springende punkt er så kikkertens
mekaniske kvalitet, og hvor robust eller plastikagtig den er. Kvaliteten
kan dog først bedømmes, når kikkerten har været brugt regelmæssigt i en
længre årrække.

Så mit råd er, at du skal prøve kikkerten, så du kan bedømme dens optiske
og mekaniske kvalitet, og hvis du er typen, der godt kan lide at færdes
ude i naturen i al slags vejr, så skal du købe en 100% vandtæt kikkert...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : JK

Dato : 06-04-06 08:54

On Wed, 5 Apr 2006 11:01:35 +0200, "Lars Bisgaard"
<lcbfjern@dettemail.dk> wrote:

>Har overvejet Opticron Oregon LE WP 8x42 eller Opticron Oregon LE WP 10x42
>men er der andre alternativer som vil være bedre ?

Bruger du briller. når du ser langt ?

i så fald vil jeg anbefale denne Nikon 8x36:
http://www.pixmania.com/dk/dk/57242/art/nikon/kikkert-sporter-i-8x36-dc.html

Hvis ikke du bruger briller, når du ser langt, så denne Nikon 8x40 til
680 kr:
http://www.powerphoto.dk/shop/default.asp?ProductID=925

begge er produceret i Kina.

(evt. sidstnævnte model 10x50 til 805,- igen hvis du IKKE bruger
briller)

Opticron er meget brugt som billigkikkert i England, men jeg kender
dem ikke.

mvh

John