grumset vand
Fra : RBP

Dato : 30-03-06 16:20

Jeg har det problem at mit vand er grumset
har en eheim 2080 spandpumpe og en eheim 2252 indvendig
vandet bliver ikke klart
er der nogle der ved hvad jeg kan gøre
det er sydamerikanske chiclider plus det løse
MVH RENE BY

Fra : RBP

Dato : 30-03-06 16:24

Det er 530 liters

Fra : Mikkel Lund

Dato : 30-03-06 17:01

RBP skrev:
> [...]
> vandet bliver ikke klart
> er der nogle der ved hvad jeg kan gøre
> det er sydamerikanske chiclider plus det løse

Hvilken farve har "grumset?"

Mikkel

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-03-06 17:39

RBP wrote:
> [...]
> vandet bliver ikke klart
> er der nogle der ved hvad jeg kan gøre
> det er sydamerikanske chiclider plus det løse

Hvor meget fodrer du ?

Hvor tit skifter du vand ?

Det er noget svinende fisk, så du kan ikke filtrere alt snavs væk - heller
ikke med 2 filtre.

Jan

Fra : RBP

Dato : 30-03-06 19:12

farven er gul da mit lys er lidt gul i det

min storebrors akvarie med samme slags fisk står klokke rent
med samme indvendig pumpe men med en eheim 2028 og akvariet er et 325 liters
derfor kan jeg ikke forstå at mit er så grumset

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-03-06 21:24

RBP wrote:
> min storebrors akvarie med samme slags fisk står klokke rent
> med samme indvendig pumpe men med en eheim 2028 og akvariet er et 325
> liters derfor kan jeg ikke forstå at mit er så grumset

Er det nyanlagt ?

Så kan det være at du ikke har renset bundlaget ordentligt, før det kom i.

Det samme med sten eller rødder.....

Overfodring giver også beskidt vand......

Der er sikkert mange andre muligheder - det var bare de første, der faldt
mig ind.

Jan

Fra : RBP

Dato : 31-03-06 14:41

Det har kørt i ca 8 måneder og sandet blev skyllet godt og over halv delen
af sandet kom fra mit 325 liters jeg havde før og der var vandet klart
det kan måske være rødderne
jeg tror ikke det er overfodring

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 31-03-06 15:48

RBP wrote:
> vandet klart det kan måske være rødderne

Ja - hvis det er nye rødder, så kan de godt farve vandet gult/bruligt- i
øvrigt ganske uskadeligt - men de plejer nu ikke, at gøre det grumset.

Jeg har desværre ikke flere bud ;-(

Jan

Fra : RBP

Dato : 31-03-06 17:59

Jeg har lige snakket med den lokale akvarie forretning og de sagde at måske
det var fordi jeg havde mange store maller